Fordonsadministratör med inköpsansvar

Swebus AB HK / Företagsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Swebus AB HK i Solna, Stockholm, Västerås, Tierp, Sandviken eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2009-07-21

Dina arbetsuppgifter
Som fordonsadministratör med inköpsansvar kommer du att stödja trafikområdena och HK i inköpsfrågor. Du ansvarar för administration och arkivering av leverantörsavtal och kommer registrera, kontrollera, administrera och arkivera investeringsbegäran. I rollen ingår även att sammanställa och analysera statistik från inköpsflöden, leverantörskvalitet etc, och att uppdatera leverantörsdatabasen. Du blir Swebus kontaktperson i relationen till Concordia Bus strategiska inköp (CBI).
En naturlig del av ditt arbete blir att hjälpa trafikområdena med fordonsadministration, som att uppdatera OMS-fordon och intranätets webbmodul, samt att hantera inköp, försäljning och administration av förmånsbilar, avlösningsbilar, släp och truckar. Din närmaste chef är ekonomidirektören som du rapporterar till.
Kvalifikationer och personliga egenskaper
Du har högskoleexamen eller likvärdig utbildning. Erfarenhet av inköpsrelaterade frågor i en operativ verksamhet är meriterande. Mycket god administrativ förmåga krävs för att klara tjänsten. Du har även god datorvana i MS Office och speciellt i Excel.
Vi tror att du är en ansvarsfull och initiativrik person som har lätt för att samarbeta och förmågan att driva igenom saker på ett smidigt sätt. Du är handlingskraftig, tar egna initiativ och har lätt för att lära. Du är analytisk och vet hur stressiga situationer ska hanteras. Du är en god kommunikatör både i tal och i skrift.
Vi erbjuder
Swebus organisation är platt och effektiv. Hela verksamheten är inriktad på att stödja och driva det lokala trafikområdets dagliga verksamhet och utveckling. Vårt dagliga resultat och utveckling är helt beroende av enskilda medarbetares engagemang för att nå fastställda mål. Tjänsten passar personer som vill kunna påverka och vara delaktiga i företagets utveckling. Är du en person som agerar självständigt och som hellre ser möjligheter än problem kommer du att trivas hos oss. Vi sitter i nya, ljusa och fräscha kontorslokaler i Solna med bra kommunikationer.

Anställningstyp/arbetstider
Vikariat under 12 månader (föräldraledighet) från och med september 2009.

Ersättning
Fast lön.

Så ansöker du
Om du är intresserad av tjänsten e-posta din ansökan till rekrytering@swebus.se . Vi ser gärna att du skickar din ansökan snarast då urvalsprocessen sker löpande. Sista ansökningsdag är 2009-08-31.
Märk ansökan med: Fordonsadministratör med inköpsansvar
Har du frågor gällande tjänsten går det bra att kontakta Magnus Westerfalk, rekryterare, på 08-4106 5418

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
12 mån vikariat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@swebus.se

Företag
Swebus AB HK

Adress
Swebus AB HK
Armégatan 38
17171 SOLNA

Kontorsadress
Armégatan 38

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-410 653 00
E-postadress: linda.barren@swebus.se

Jobbnummer
481930

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Swebus AB HK

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Swebus AB HK: