Förbättringsledare/kommunikationssamordnare sökes till globalt bilföretag!

Perido AB / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Göteborg, Mölndal, Härryda, Kungsbacka, Ale eller i hela Sverige

Är du en nyfiken person som trivs i en snabbrörlig, global och komplex miljö? Är du exalterad över möjligheten att påverka och letar du efter en karriär där du växer och lär dig varje dag? Här väntar en kul möjlighet, läs gärna vidare!
Om tjänsten
En av Peridos många kunder är ett företag som är verksamt inom bilindustrin. Koncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner och marin- och industrimotorer. Nu letar vi å deras vägnar efter en förbättringsledare/kommunikationssamordnare till funktionen Purchasing Strategy & Digitalization (PS&D). Tjänsten är placerad i Göteborg.

Publiceringsdatum
2024-02-02

Arbetsuppgifter
PS&D ansvarar för att driva och underlätta den strategiska inriktningen av inköp på uppdrag av koncernledningen.
PS&D driver, tillsammans med relevanta linjefunktioner, effektivitet inom digitalisering, styrning, harmonisering, koncernsynergier, ständiga förbättringar samt digitala IT-projekt för att möjliggöra affärsnytta. De arbetar proaktivt med förändringsledning och transformation.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Koordinera och coacha tvärfunktionella intressenter inför viktiga kvartalsvisa kommunikationssessioner
Äga och driva kontinuerliga förbättringar baserat på affärsbehov och strategier
Representera olika team eller linjeorganisationer och vara nyckelkontakt för feedback, idéer, bästa praxis, problem och frågor
Samla idéer om ständiga förbättringar och identifiera potentiella förbättringar från processbedömning, förankra med relevanta intressenter, utveckla, implementera och mäta resultatet
Arbeta med digitaliseringsteamet och ta fram lösningar utifrån intressenternas behov
Se över tillgången till viktig information, samordna ägare av detta kunskapsinnehåll för bättre harmoni och regelbundna uppdateringar, stödja processägare med uppdateringar av processdiagram
Leda uppdateringar i koncernledningssystem så snart det finns en organisatorisk uppdatering
Representera i möten relaterade till koncernens ledningssystem

Dina egenskaper
Din vilja att ständigt sträva efter förbättring och din passion för att arbeta med olika processer är mycket viktiga egenskaper du bidrar med till teamet. Tillsammans arbetar ni för att harmonisera och effektivisera metoder med en öppenhet för digitala innovationer som ger mervärde till verksamheten. För dig är förändring en möjlighet till tillväxt och utveckling. Du välkomnar utmaningar med en positiv och samarbetsinriktad inställning, och du trivs i miljöer där förändring och transformation är normen. Din förmåga att kommunicera effektivt och skapa starka relationer är avgörande. Du är en skicklig nätverkare och en utmärkt kommunikatör som kan sammanföra människor och idéer för att uppnå gemensamma mål. Med din starka energi och vilja att ständigt förbättra dig själv och verksamheten blir du en oumbärlig kollega!
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Universitetsutbildning inom företagsekonomi
Relevant arbetslivserfarenhet
Kunskap om inköp
Flytande i svenska och engelska, tal och skrift

Meriterande:
Kunskaper om inköp eller erfarenhet av inköpslinjeorganisationen
Erfarenhet av digital marknadsföring och/eller processhantering

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader med chans till förlängning. Start 2024-02-29.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Anvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg, du når henne via linn.willberg@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34380 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder "väl matchad". Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "34380".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Perido AB (org.nr 556639-6387), http://perido.se

Jobbnummer
8439733

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: