Folkbokföringshandläggare, Uddevalla

Skatteverket / Ekonomijobb / Uddevalla
2017-08-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Folkbokföringshandläggare, Uddevalla" (publicerad 2018-02-19) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Uddevalla, Munkedal, Färgelanda, Vänersborg, Trollhättan eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Uddevalla, Vänersborg, Trollhättan, Lysekil, Stenungsund eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare

innebär att du gör utredningar samt analyserar och fattar beslut i olika folkbokföringsärenden, som berör flyttning inom Sverige eller till utlandet. Du kommer att möta människor med olika behov och bakgrund via telefon, e-post och brevkorrespondens. Rollen innebär både fokus på produktion med snabba beslut, men även ärenden som är mer utredningskrävande. Utredningsarbetet innebär delvis att kunna följa bestämda rutiner och riktlinjer men även att driva ärenden där detta saknas.

Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov.

På folkbokföringssektionen i Uddevalla är vi cirka 17 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp, gärna inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, offentlig förvaltning eller annan relevant utbildning, alternativt flera års relevant erfarenhet av arbete med handläggning/utredning
• minst två års arbetslivserfarenhet under de senaste åren av handläggning och utredningsarbete inom myndighet, försäkringsbolag eller annan privat sektor
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god kommunikativ och skriftlig förmåga i svenska och engelska
• kan skapa förtroende, goda relationer och är serviceinriktad
• har god analys- och beslutsförmåga och är resultat- och målinriktad
• ser sammanhang och kan prioritera samt dra slutsatser
• arbetar självständigt och samverkar.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-08-14

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Angela Wagnervik, sektionschef 010-573 54 49
Jonas Mellberg, HR-Konsult 010-572 42 29
Lena Berntson, facklig kontaktperson ST 010-577 91 61
Linnea Jakobsson, facklig representant Saco 010-574 73 56

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Västralånggatan 18
45122 Uddevalla

Kontorsadress
Västralånggatan 18

Jobbnummer
3639612

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: