Folkbokföringshandläggare, Gävle

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gävle
2014-02-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Folkbokföringshandläggare, Gävle" (publicerad 2016-02-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Gävle, Tierp, Söderhamn, Östhammar, Avesta eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

 Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare innebär att du huvudsakligen arbetar med flyttningsärenden. Du utreder och fattar beslut om var människor ska vara folkbokförda. Du samarbetar med andra myndigheter och har många kontakter med människor, såväl skriftligen som per telefon. 

På skattekontoret i Gävle är vi cirka 105 medarbetare. Folkbokföringssektionen har 23 st medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•  som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har gymnasiekompetens eller motsvarande

• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift  

• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut

• har god analytisk förmåga och ser samband och konsekvenser

• har mycket god förmåga att samarbeta

• är noggrann och ansvarstagande

• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo

• har servicekänsla och inger förtroende  

Det är meriterande med en akademisk utbildning inom juridik eller beteendevetenskap, arbetslivserfarenhet av att handlägga ärenden inom en administrativ verksamhet samt att ha jobbat inom serviceverksamhet/kundtjänst.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tidsbegränsad från och med 9 juni till och med 7 november 2014. Det krävs att du kan arbeta hela perioden för att bli aktuell.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna. 

Välkommen med din ansökan till oss! Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2014-02-03

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sommarjobb på Skatteverket, sommarjobb@skatteverket.se
Britt-Marie Ortenmo, sektionschef 010-576 75 37
Linda Englund, facklig kontaktperson ST 010-576 24 39 linda.englund@skatteverket.se
Carina  Vilhelmson, facklig kontaktperson Saco 010-576 24 31
Johan Rajer, HR-konsult 010-572 97 67

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1768235

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: