Flygspeditör till globalt ledande logistikbolag!

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vill du arbeta i ett högt tempo med fokus på kundkontakt, service och problemlösning? Vi på Adecco söker nu en driven och kreativ flygspeditör som vill arbeta i en dynamisk miljö med stora utvecklingsmöjligheter!

Publiceringsdatum
2018-01-23

Om tjänsten
Vår kund är ett internationellt bolag inriktade på logistiklösningar som verkar på en komplex och ständigt föränderlig marknad. Som flygspeditör ansvarar du för den dagliga kontakten med kunder, säljare och kollegor över hela världen och rollen erbjuder många utmaningar, möjligheter samt karriärsmöjligheter inom bolaget. Då teamet inom flygspedition expanderar sökes nu nya medarbetare till kontoret i Göteborg. Där kommer du att vara en del av ett engagerat team och en nyckelmedlem i att definiera och vidareutveckla erbjudanden och lösningar mot den svenska marknaden.

I din roll som speditör står du i händelsernas centrum tillsammans med ett team med högt i tak och en hög energinivå. Som flygspeditör är du ansvarig för den dagliga kontakten med kunder och leverantörer. Du planerar, importerar och är ansvarig för att leveranser kommer till kund enligt överenskommen tid, till rätt pris och i rätt skick. Förekommande arbetsuppgifter är ta emot bokningsuppdrag och bekräfta dessa till kunder, boka sändningar på lämpliga flyg, boka transporter, registrera sändningar, hantera prisförfrågningar, tariffera och lämna offerter till kund. Du kommer vidare att ansvara för att utveckla och behålla företagets erbjudanden inom flygsegmentet i nära samarbete med produkt- och säljteamet.

Dina primära arbetsuppgifter är:
• Hantera den dagliga kontakten med kunder och leverantörer
• Planera och utföra dagliga operativa aktiviteter huvudsakligen relaterat till import.
• Bidra med ständiga förbättringar kring arbetssätt och affärstänk.
• Kundbesök med försäljningsansvarig
• Administrativa arbetsuppgifter så som fakturering, kostnadsförslag etc.

Om dig
Du som person är en driven lagspelare och entreprenör med en naturlig nyfikenhet som ser möjligheter snarare än hinder. Vidare trivs du i en problemlösande roll och vi ser gärna att du har 3-5 års erfarenhet inom spedition, har du arbetat med flyg är det meriterande. Har du en stor kommunikativ förmåga och kan tackla utmaningar proaktiv så är du rätt för oss! Kan vidare du använda svenska och engelska obehindrat på affärsnivå kommer du snabbt att känna dig hemma i din nya roll. Du har vidare en god prioriterings- och planeringsförmåga samt ett professionellt bemötande och agerande.

Viktigt för tjänsten är:
• Kunskap och erfarenhet av logistik och spedition.
• Mycket god kommunikationsförmåga i det engelska och svenska språket
• Prioriteringsförmåga kombinerat med god planeringsförmåga.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig tillämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som flygspeditör är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på sex månader och för rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos kund.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Hanna Pedersen på 0736847125 eller hanna.pedersen@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Pedersen

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3919984

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: