Flygbolaget BRA söker en OCC Manager

Braathens Regional Airlines AB / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Braathens Regional Airlines AB i Stockholm, Sigtuna, Gotland, Kalmar, Växjö eller i hela Sverige

Vi på BRA siktar alltid framåt och uppåt för att vara det självklara valet i att knyta samman vårt avlånga land! Med klimateffektiva flygplan, biobränsle i tanken och el-flyg inom en snar framtid jobbar vi för en hållbar framtid där alla kan fortsätta mötas och utvecklas runt om i Sverige.

Är du en person som drivs av att jobba i en händelserik miljö, där snabba beslut fattas och ingen dag är den andra lik? Vi söker nu en driven kollega till BRA för att axla rollen som ansvarig över vårt Operations Control Centre (OCC). Inom OCC är huvudfokuset på att skapa förutsättningar för den dagliga avvecklingen av vår flygproduktion, alltid med kunden och medarbetaren i fokus. Under våren 2023 kommer vi utöver vår reguljära inrikestrafik flyga charterresenärer runt om Europa i samarbete med charteroperatörer.

Som OCC Manager är det din uppgift att säkerhetsställa att processer och rutiner ständigt optimeras för att skapa ett så välfungerande och effektivt OCC som möjligt. I tätt samarbete med Head of Planning ansvarar du för daglig arbetsledning för ett tiotal medarbetare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i korthet:

*
Tillsammans med Head Of planning ansvarar du för att skapa ett välfungerande OCC, både strategiskt och operativt.


*
Planera och ansvara för utbildningar i förhållande till manualer och regelverk.


*
Schemaläggning för ett tiotal medarbetare på OCC.


*
På ett affärsdrivet sätt ta dig an och driva förändringar inom OCC.



*
Delta i möten med flygavdelning och kollegor inom Planeringsavdelningen


*
Ansvara för, och ständigt uppdatera, en egen resursplan inom ditt ansvarsområde



Kvalifikationer:

För att trivas i rollen är du en person som trivs i en ledande roll i en föränderlig och dynamisk miljö, Som person är det viktigt att du kan arbeta självständigt, systematiskt och har god förmåga att sätta upp rutiner och processer. Du arbetar även noggrant, är prestigelös med god social kompetens. Slutligen är du en problemlösare som ser varje situation som en utmaning där du alltid har en ekonomisk och kommersiell förståelse i varje beslut som tas. Flytande i engelska i tal och skrift är ett krav.

Förutom ett roligt och värdefullt arbete erbjuder vi även:

*
Förmånliga resor via MyID Travel efter sex månaders anställning


*
Gratis pendlingsmöjlighet med Flygbussarna till Bromma flygplats


*
Möjlighet till att hyra semesterlägenheter på Mallorca till självkostnadspris



Ansökan:

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom Transportbranschen. Vi ser gärna att du arbetat med arbetsledning inom ett OCC tidigare, alternativt inom personalplanering.

Du får gärna ha erfarenhet av operativa system som PDC samt goda kunskaper i Office-paketet.

Urval sker löpande, sänd gärna in din ansökan med CV och personligt brev snarast, dock senast den 19:e mars 2023.

Tjänsterna är tillsvidare på heltid och placerad huvudkontoret i Hangar 5 i närheten av Bromma Flygplats. Tillträde sker under mars.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna Sjöman HR, johanna.sjoman@flygbra.se



Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan!

Ersättning
Fast+rörlig lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Braathens Regional Airlines AB (org.nr 556590-8349)

Arbetsplats
BRA

Jobbnummer
7521767

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Braathens Regional Airlines AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Braathens Regional Airlines AB: