First Line Support Agent - Deltid

Telenor Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

First Line Support Agent - Deltid
Med stort teknikintresse och god problemlösningsförmåga

Du blir en del av:Ownit, som är ett varumärke inom Telenor Sverige AB, levererar trygga bredbandslösningar via FiberLAN-nät till företag, fastighetsägare och bostadsrättsföreningar. Vi erbjuder överföringskapaciteter om
1 000 Mbit/s och 100 Mbit/s. I dagsläget är cirka 80 000 hushåll anslutna till vårt nät. Vårt företag kännetecknas av starkt engagemang, hög prestanda och förstklassig service. Ownit grundades 2004 och finns representerat i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Helsingborg och Uppsala.

Ownits kundservice är en av verksamhetens viktigaste funktioner med en egen inhouseavdelning på huvudkontoret i Stockholm. Vårt löfte till kunderna är att svara inom 60 sekunder och att kunden direkt ska komma fram till en handläggare utan några knappval. Eventuell kötid publiceras i realtid på vår hemsida som en garanti till våra kunder att vi håller vad vi lovar. Vi har öppet 08-22 på vardagar och 10-19 på helger. Detta innebär att arbetstiderna schemaläggs och att vi jobbar enligt ett rullande schema. Som visstidsanställd jobbar du främst kvällar och helger.
Vi på kundservice är mycket aktiva kravställare i det kontinuerliga förbättringsarbetet av våra produkter och tjänster. Allt för att ge våra kunder så bra service som möjligt.

Du får: Vill du jobba med ett av de bästa kundsupportteamen inom branschen och vara med och utveckla vårt unga men växande företag? Nu söker vi en social och analytisk medarbetare till vår kundsupport i Stockholm. Här blir du en av företagets viktigaste representanter då du, tillsammans med dina 22 kollegor, ska svara på kundens frågor - antingen via telefon, mejl eller chat. De flesta av våra kunder har tekniska frågor kopplade till bredband och IP-telefoni, varför det är viktigt att du har god förståelse för vår teknik. Som nyanställd erbjuds du cirka två veckors introduktionskurs kring våra rutiner och lösningar. Därefter kommer du att hantera ärenden och jobba efter ett rullande schema. För att kunna svara på kundens frågor och lösa alla ärenden kommer du regelbundet att samarbeta med teknikavdelningen och vår säljorganisation. Då hög kundnöjdhet är vårt signum är det viktigt att du kan leverera över kundens förväntningar och följa upp
varje ärende fram tills att vi har nått en lösning för kunden. För dig som vill växa inom företaget kommer du på sikt att kunna utvecklas mot second line support eller företagssupport. Dessutom får du - från dag ett - chansen att vara med att påverka hur vi arbetar. Att optimera våra interna processer är nämligen en av hörnstenarna i vår verksamhet och det faktum att vi äger hela vår nätstruktur bidrar till att du får chansen att utveckla såväl våra produkter som din egna tekniska kompetens.

Du har: 

• Gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning
• Grundläggande kunskap i Windows 7 och allra helst inblick i andra operativsystem som Windows Vista och MacOS X
• Gärna nätverkskunskap och grundläggande förståelse för TCP/IP, DHCP, Statisk IP, LAN, WAN och WIFI 
• Med fördel vana av att konfigurera nätverksenheter, routrar, datorer med varierande operativsystem samt telefoner, surfplattor och TV-apparater
• Gärna erfarenhet av att konfigurera mejl, SMTP/POP och IMAP
• Grundläggande kunskap om trådlösa nätverk

Du är: För att passa som handläggare måste du trivas i en social och omväxlande roll där kundkontakter utgör en stor del av arbetet. Du bemöter andra med stor respekt och uttrycker dig alltid korrekt i både tal och skrift. Andra viktiga egenskaper är din lösningsorienterade och ansvarstagande inställning till varje ärende och förmåga att skapa kundnöjdhet. Givetvis är du också noga med att hålla tider. Hos oss mäts du lika mycket på vad du gör som hur du gör det - därför är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med Telenors; Be Inspiring, Keep Promises, Be Respectful, Make it Easy.

Placeringsort:Stockholm

Lön: Timlön

Sök: Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Elias Frison, Manager First Line Support, 072-389 56 47, elias.frison@ownit.se . Övriga frågor ställs till HR Manager Nina Ersgård, 073-441 70 74 nina.ersgard@telenor.com . Sök tjänsten via länken nedan. Välkommen med din ansökan!

Sista dag att ansöka är Vi arbetar löpande med denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2014-08-29.

Telenor Sverige är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster vars nät täcker 99 procent av landets befolkning. I Telenor Sverige ingår även Bredbandsbolaget,Glocalnet,Canal Digital Kabel AB, Open Universe, OpenNet, Ownitoch Vimla. Tillsammans harviöver 2 miljoner abonnenter, en årsomsättning på12,1 Mdr SEK (2013) och cirka 2000 anställda.

Följ oss gärna genom att gilla oss på Facebook på "Telenor_Karriär" och på LinkedIn "Telenor_Sverige_AB" där du får ta del av nyheter inom bl.a. karriärutveckling hos oss.

Publiceringsdatum
2014-08-14

Arbetstider och omfattning
Deltid Visstid

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elias Frison +46 72389 56 47

Företag
Telenor Sverige AB

Adress
Telenor Sverige AB
11688 Stockholm

Kontorsadress
Katarinavägen 15

Jobbnummer
1962655

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telenor Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telenor Sverige AB: