First Line Support

Beepsend AB / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Beepsend AB i Malmö

First line support inom telekom

Vill du hjälpa oss leverara bästa tänkbara service till våra telekomkunder globalt? Vill du arbeta med SMS tjänster till globala varumärken som Facebook, Viber och Apple? Är du en serviceinriktad problemlösare som vill vidareutveckla dina tekniska kunskaper i en social och omväxlande yrkesroll inom IT och Telekom?

Beepsend i Malmö kommer nu att stärka sin first line support med två personer som kommer att jobba med att ge våra existerande kunder globalt den bästa möjliga kundupplevelsen.

Vi ligger i framkanten när det gäller globala mobile messaging tjänster, där våra kunder vill nå sina slutkunder och användare genom en mobillösning. Vår kärnverksamhet består av att verkställa kommunikationen genom A2P SMS (Application to Person SMS).

Beskrivning av tjänsten

Vi kommer att erbjuda dig en heltidstjänst där vi kommer att utbilda dig internt och sedan kommer du att ingå i vårt Delivery Team som i dagsläget består av åtta personer på heltid. Efter initial träning kommer din huvuduppgift att vara att svara och behandla våra inkommande supportärenden från främst våra internationella kunder

Som first line support blir dina arbetsuppgifter att ge förstklassig support och felavhjälpning på tekniska problem. Du kommer att ha daglig kontakt med kunder via email/Skype/telefon. Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma är:

• Självständigt felsöka tekniska problem och hitta lösningar på dessa.

• Registrera ärenden och svara på existerande ärenden i ärendehanteringssystem.

• Kontakt med 2nd line support och tekniska specialister.

• Förstklassig service som överträffar användarnas förväntan.

• Eskalera tekniska problem till våra leverantörer globalt som består av både tjänsteleverantörer och stora globala mobiloperatörer.

Din kompetens

VI har inga krav på tidigare erfarenhet eller utbildning dock så är det utmärkande ifall du har studerat IT på gymnasienivå eller har en eftergymnasial utbildning. Tidigare erfarenhet av helpdesk eller IT-support är ett extra plus.

Vi söker främst dig som har ett stort tekniskt intresse som har lätt för att lära sig ny mjukvara och verktyg och ser gärna att du en analytisk förmåga att identifiera och lösa problem och sedan kommunicera en lösning till våra kunder!

Vem är du?

För att lyckas i rollen tror vi att du är analytisk, kommunikativ och flexibel. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och är en naturlig problemlösare. För att lyckas i rollen ser vi att du talar och skriver engelska och svenska obehindrat!

Du ska vara en god administratör, noggrann, strukturerad och ha sinne för detaljer. Då arbetet innebär att mycket tid spenderas på olika kundärenden samtidigt är det viktigt att du är van vid att arbeta med många saker samtidigt i en högpresterande miljö.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2015-07-10

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-10
Ange följande referens när du ansöker: First line support
Ansökan kan skickas till e-postadress: nariman@beepsend.se

Kontakt
Nariman Nazari, Chief Procurement Officer 040-6007500 (växel) 0736007508 nariman@beepsend.se

Företag
BEEPSEND AB

Adress
BEEPSEND AB
Gustav Adolfs Torg 12
21139 MALMÖ

Kontorsadress
Gustav Adolfs Torg 12
MALMÖ

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 040-600 75 00
E-postadress: jobs@beepsend.se

Jobbnummer
2344667

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Beepsend AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Beepsend AB: