Finsktalande Innesäljare till Göteborg

SalesOnly Sverige AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
2016-02-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Finsktalande Innesäljare till Göteborg" (publicerad 2016-05-24) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SalesOnly Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Sälj- och marknadssupport / Innesäljare till ett välrenommerat företag inom tillverkningsindustrin

För kunds räkning söker vi finsktalande, ansvarstagande, självgående, problemlösande och serviceorienterad Innesäljare, med vilja och förmåga att bygga goda kundrelationer internt och externt, samt vana av att skapa merförsäljning och att proaktivt följa upp dina kunder.

OM TJÄNSTEN - ANSVAR & ARBETSUPPGIFTER

För att lyckas i rollen som service- och kundorienterad Innesäljare, ser vi att du har erfarenhet från att proaktivt och engagerat utveckla och driva försäljning tillsammans med ansvarig regionsäljare.

Du ansvarar för att dina kunder får enastående produktrådgivning och support, samt att lämna korrekt prisinformation.  I dina arbetsuppgifter ingår även att skapa enklare offerter, orderregistrering och att hantera eventuella reklamationer. Tjänsten innebär att serviceorienterat vara ett säljstöd inför och efter kampanjer, mässor mm, samt att proaktivt via telefon följa upp kunder och bidra till merförsäljning.

Som ansvarig för samtliga återförsäljarkanaler i Finland, stödjer och utvecklar du kunderna tillsammans med utesäljaren för den finska marknaden. Du kommer att ingå i ett nordiskt marknads- och säljteam och din arbetsplats ligger i Göteborg.

Ditt ansvarsområde inbegriper att:

Utveckla befintliga relationer med kunder och återförsäljare genom att tillhandahålla mervärde, service och kundanpassade lösningar
Maximera kundnöjdheten
Genomföra kampanjaktiviteter mot utvalda kunder
I rätt tid hantera offerter, uppföljningar och svar till kunder
Stöd till utesäljare

OM FÖRETAGET - UPPDRAGSGIVAREN ERBJUDER

Möjlighet att få vara med att utveckla ett framgångsrikt säljteam och företag med högkvalitativa produkter till Byggsektorn (DYI).
Högpresterande miljö som levererar produkter med överlägsen kvalité och design.
Möjlighet att arbeta för ett välkänt och starkt varumärke, med starka ägare och kvalificerade återförsäljare.
En chans att bidra till framgång på en marknad med goda tillväxt- och utvecklingsmöjligheter.
Kompetenta, engagerade och trevliga kollegor, samt en trivsam arbetsplats strax utanför Göteborg.

OM DIG - KVALIFIKATIONER & EGENSKAPER

För att vara framgångsrik hos oss är du ansvarstagande, serviceorienterad, effektiv och har förmåga att prioritera. Du är trygg i dig själv och skapar förtroende hos kunder och kollegor via kunskap, beslutsamhet och ödmjukhet. Du är positiv och entusiastisk som person och vi ser att du trivs med att kombinera självständigt arbeta med att vara en viktig del i ett starkt säljteam. 

Ansvarstagande, självständig och drivs av att lösa problem med ett stort personligt engagemang
God relationsbyggare och brinner för att ge rådgivning och professionell support till kunder
Duktig på att förstå dina kunders behov och att kommunicera funktion, lösning och produktnytta för dina kunders slutkund
God blick för detaljer och förmåga att prioritera på ett effektivt sätt
God samarbetsförmåga och känsla för intern kundservice, då ditt ansvar är att stötta säljarna på fältet
Minst 2-3 års erfarenhet från B2B försäljning, i en roll som teknisk Säljstöd / Innesäljare
Vana av att skapa merförsäljning och att proaktivt följa upp dina kunder
Resultat- och målorienterad, samt kvalitetsdriven
Teknisk förståelse, intresserad och snabblärd
Teknisk, Ekonomisk- alt marknadsutbildning på gymnasienivå
Erfarenhet av Affärssystem och kunna arbeta i Officepaketet
Goda kunskaper i svenska, samt flytande finska i tal och skrift

Känner du igen dig av följande beskrivning, då ser vi fram emot din ansökan snarast!

Finsktalande, ansvarstagande, självgående, problemlösande och serviceorienterad, samt vilja och förmåga att bygga goda kundrelationer internt och externt, samt vana av att skapa merförsäljning och att proaktivt följa upp dina kunder! 

ANSÖKAN

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa, på mobil: 0735-21 65 31 eller via mail:  kajsa.sanden@salesonly.se . Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Intervjuer sker löpande och vi vill därför ha din ansökan snarast möjligt. Du ansöker via "ansök här" knappen nedan, som tar dig till vår hemsida  www.salesonly.se

OM UPPDRAGSGIVAREN

Företaget producerar och levererar innovativa, automatiserade lösningar, både på det privata och det industriella området.

Företaget erbjuder starka varumärken och har en bred produktportfölj, samt står för innovation, kvalité, design, säkerhet och trygghet.

Företagets kunniga medarbetare förstår sina kunders (ÅF) och slutanvändarnas behov och levererar högkvalitativa och innovativa produkter, lösningar samt support. Rådgivning, support samt tekniskt kunnande erbjuds, vilket enligt våra kunder uppfyller och överträffar deras förväntningar.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2016-02-09

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-01
Ange följande referens när du ansöker: salesonly1300
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SalesOnly Sverige AB

Adress
SalesOnly Sverige AB
Sveavägen 13, plan 12
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13, plan 12

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2661946

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SalesOnly Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SalesOnly Sverige AB: