Financial Project Administrator till fordonsindustrin!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du erfarenhet från projektadministration ur ett finansiellt perspektiv och söker ett långsiktigt uppdrag inom fordonsindustrin? Vill du arbeta i ett globalt bolag i nära samarbete med projektledare och chefer? Har du goda kunskaper i SAP och CATS? Då har vi uppdraget för dig!

Publiceringsdatum
2017-08-11

Om tjänsten
Som Financial Project Administrator kommer du att fungera som administrativt stöd i projekt med finansiell uppföljning. Din huvudsakliga uppgift består av att hålla ordning på företagets project portfolio i SAP. Du kommer i din roll även att ha daglig kontakt med olika intressenter inom organisationen, exempelvis chefer, projektgrupper och användare av de olika systemen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ställa krav på projektledare om projektstruktur enligt gällande regler.
• Säkra snabb tidsrapportering.
• Ta ut relevanta rapporter från systemet till alla kunder. (PM, LM, Managers, finance, business control)
• Konfigurera och behålla projekt och linjeorganisationsstruktur i SAP (WBS).
• Ansvarig för att stödja projektledare och användare samt problemlösning kring tidsrapportering (CATS)
• Stödja global processuppföljning.
• Tidrapportering till CED line managers.

Om dig
Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet som Projektadministratör, varav minst två års dokumenterad erfarenhet av projekt administration av finansiell karaktär. För uppdraget krävs det att du är van användare av olika system så som SAP, CATS, Project Builder, FI/CO, SRM. Då du i din roll kommer att kommunicera med personer i olika delar av organisationen förutsätter vi att du har goda kunskaper i svenska och engelska, i så väl tal som skrift. Vidare har du utmärkta kunskaper i MS Office (Word, Excel, PowerPoint) samt tidigare arbetat i SharePoint. Vi ser gärna att du har en kandidatexamen inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet samt erfarenhet av redovisning och uppföljning. Erfarenhet från fordonsindustrin är meriterande.

Som person är du driven, relationsskapande och har en framåtsträvande personlighet. Du har god kommunikativ förmåga och ett starkt kundfokus. För att axla rollen krävs att du har goda analytiska färdigheter samt har hög noggrannhet vid utförandet av dina uppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Financial Project Administrator är ett konsultuppdrag med start 1 september och varar till 30 juni 2018. För rätt person finns det goda chanser till fortsättning. Arbetsplatsen är förlagd i Torslanda. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Julia Algotsson på 031-725 45 38.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Algotsson 031-725 45 38

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3639195

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: