Financial Controller till spännande uppdrag i västerort

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.


Publiceringsdatum
2017-11-03

Dina arbetsuppgifter
Är du intresserad av att jobba som Financial Controller i en spännande miljö hos ett ledande bolag inom sin bransch, placerade i centrala Stockholm? I sådana fall tycker vi att du ska läsa vidare. Kanske är det just dig vi söker!

För kunds räkning söker vi en verksamhetsnära Financial Controller inom Business Support att ansvara för det löpande ekonomiarbetet inom sitt ansvarsområde samt framtagande av bokslut för två eller flera kontrakt. Personen kommer att vara kundansvarig gentemot sin dedikerade del av verksamheten och därmed ansvarig för upprätthållande av avtalade servicenivåer. Rapportering sker till chef för Financial Control. Vidare följer huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Första linjens stöd till verksamheten avseende ekonomifrågor

• Att löpande utbilda och stötta verksamheten i redovisning, bokslut och analys

• Stödja verksamhetschefer i ekonomi och bokslutsprocess

• Analysera & kvalitetssäkra bokslut och rimlighetsbedöma resultat och marginaler

• Utredning av resultat samt avstämning av ett fåtal specifika balanskonton samt driva in bilagor vid revision

• Ansvara för balansposter i sin dedikerade del av verksamheten

• Lagerredovisning, initiera inventering och sköta bokningarna

• Säkerställa korrekt redovisning i enighet med externa och interna krav

• Driva interna kontroller för kontrakt, kvalitetssäkra och rimlighetskontrollera

• Vara delaktig i integration av nya verksamheter/systemtransfers

• Bistå verksamheten vid förändringar/nyupplägg som ekonomiskt stöd och säkerställa att uppsättningen är korrekt utifrån kundkrav och verksamhetens egna behov för uppföljning i verksamhetssystem

• Vara verksamhetens stöd i ekonomisk planering, från site till kontrakt, samt delaktig i kassaflödesarbetet och fungera som stöd åt BC

Du erbjuds
Detta är ett konsultuppdrag - vilket betyder att du kommer vara anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning, men arbeta ute hos vår kund. Uppdraget är under ett års tid, med start 1a december.

Kunden sitter i Kista och är ledande inom sin bransch, framförallt verksamma i Norden inom såväl privat som offentlig sektor. De tar ett stort ansvar för sitt agerande gentemot kunder, medarbetare och leverantörer men även i förhållande till miljö och samhället i stort.

Om företaget
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management, och vår grundinställning är enkel. Vi vill erbjuda våra kunder bästa möjliga rekrytering och bemanningstjänst. För det krävs det att våra konsulter och kandidater är de bästa möjliga på marknaden. Därför ställer vi höga krav på såväl konsulter som kandidater, men i gengäld erbjuder vi också bland Sveriges allra bästa möjligheter till roliga, utvecklande och lönsamma uppdrag och anställningar för alla inom vårt nätverk. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag.

Vem är du?
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete med både resultat- och balansräkning. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning och har du dessutom controllerbakgrund är det meriterande. Vidare är det viktigt att du känner dig bekväm med både svenska och engelska i såväl tal som skrift, du har god systemvana och goda kunskaper i Excel. Har du erfarenhet av affärssystemen Maximo, Agresso och Qlikview är det meriterande.

Som person ser vi att du är öppensinnad och flexibel samt noggrann och prestigelös. Du har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete på ett bra sätt och tar gärna egna initiativ. Du tycker om det sociala och att skapa relationer, och du är redo att hugga i där det behövs.

Så ansöker du
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sophie Paus på Sophie.paus@jurek.se.

Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande. Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sophie Paus

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
3784027

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: