Financial controller till ett av världens största hemelektronikf

Bemanningsstyrkan AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemanningsstyrkan AB i Stockholm, Solna, Järfälla, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Om Bemanningsstyrkan

Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen.
Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.
Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckas med våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.
Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.

Vår stora styrka är att vi är ett personligt bemanningsföretag! Vi arbetar tillsammans med våra uthyrda konsulter och våra kunder för att vi alla ska ha ett bra arbetsklimat.
Vår vision är att om våra konsulter mår bra så mår också våra kunder bra!
Självklart får du friskvårdsbidrag och hos oss får du inte en utan två dedikerade konsultchefer som finns på plats ute hos kunden flera gånger i veckan!

Om uppdragsgivaren

Vår uppdragsgivare är ett av världens största hemelektronikföretag, placeringen av tjänsten är i kundens lokaler i det nordiska huvudkontoret i Kista, strax norr om Stockholm.

Kundens koncernspråk är engelska och nästan all kommunikation sker på engelska både muntligt och skriftligt.
Kunden söker nu en erfaren financial controller för ett vikariat på 3-4 månader då man själva vill rekrytera en ny person på den tjänsten. Skulle du vara den rätta personen så kommer kunden att anställa dig direkt efter vikariatets slut. Detta är alltså en stor möjlighet att få en direk anställning hos ett mycket välrenommerat världsledande företag!

Publiceringsdatum
2015-08-05

Dina arbetsuppgifter
PURPOSE OF THE JOB:
(A one sentence description of why the job exists)
Control of non-trade expenses and investments, development of efficiency in finance department

POSITION IN ORGANISATION:
(Show two levels above and below the job (if possible) together with the peers of the job holder)

Senior Finance Manager
Accounting Manager
Finance controller

JOB SCOPE
Budget and Forecast
Prepare and calculate monthly forecast and yearly management plan for general expenses and investments

Budget control
Coordinate budgeting process of general expense and investment with all budget-holders, suggest and drive action to improve
Controls of the budget and analysis of expenses results

Process Control
Manages cost center structure
Drives improvement projects
Ad hoc tasks and support for management

KEY ACCOUNTABILITIES:
(The areas of the job against which performance is going to be measured and the end result, if possible.)

Creation, follow up and control of general expense budget.
Set-up and maintenance of cost related company policies.
Monthly forecast and 3 month rolling target of general expense in cooperation with Accounting Manager and Senior Finance Manager.
Investment budget management
Cost centre structure ownership.
Determining cycles and cost allocation for internal reporting together with Business Management team.
Review vendor payments
Approval of vendor invoices for general expenses
BI ownership of fixed expenses (Queries etc)
Maintenance of Company Policies and Standards (GPPM) within the mentioned areas of ownership.
Publishing monthly business report - General expense
Suggest and implement cost, time, effort efficiency plans
Follow-up of customs issues
Month-end activities

LIAISONS:
Accounting manager
Senior Finance Manager
CFO
Directors and Managers in the organisation

Profil
QUALIFICATIONS REQUIRED:
A Bachelor's degree in Finance, Business or a related field from a four-year college or university
5-6 years experience as financial controlling or related in multicultural environment.

EXPERIENCE:
Finance and/or management work experience
Experience with utilizing SAP R/3 software
Must have Microsoft Office Suite of PC software applications experience with advanced Excel spreadsheet preparation skills.

SKILLS & ATTRIBUTES:
Understanding financial reports and concepts
Analytical skills
Understanding of accounting principles
Strong sense of responsibility
Strong time management skills
Accurate
Flexible & easy to communicate with
Team-player

Start för detta uppdrag är den 7 september 2015, intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Maila gärna din ansökan direkt till mig på therese@bemanningsstyrkan.se och du får gärna bifoga ett löneanspråk med din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan! / Therese

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-03
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 203
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Barvell Rappel

Företag
Bemanningsstyrkan AB

Adress
Bemanningsstyrkan AB
Skansvägen 27
19572 Rosersberg

Kontorsadress
Skansvägen 27, Rosersberg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2378952

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemanningsstyrkan AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemanningsstyrkan AB: