Financial Controller till Alten

PSPartner / Administratörsjobb / Göteborg
2015-01-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Financial Controller till Alten" (publicerad 2015-06-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PSPartner i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

På Alten utvecklar och levererar vi kompetens för världsledande företag genom Sveriges mest engagerade teknik och IT-konsulter. Våra kunder återfinns inom branscher som Energy, Telecom, Automotive, Defence & Aerospace och Industry och vi är verksamma genom hela produktutvecklingskedjan. Som en del av Alten Group har vi över 16.000 medarbetare och verksamhet i 16 länder. Läs mer om Alten på www.alten.se .

Som Financial Controller på Alten Sverige kommer du att ingå i ett controllerteam om 4 personer som arbetar med den finansiella rapporteringen för Alten Sverige. Du rapporterar till företagets CFO.

Publiceringsdatum
2015-01-28

Dina arbetsuppgifter
• Du kommer genomföra samt säkerställa att den finansiella rapporteringen är tillförlitlig (budget, forecast och månadsrapportering).
• Ansvara för den operationella rapporteringen och den ekonomiska uppföljningen mot de olika avdelningarna (analys av resultat för olika affärsområden/projekt, uppföljning av marginaler, genomförande och utveckling av projektuppföljning)
• Analysera och utveckla informationsflöden för att uppnå högre produktivitet och kvalitet.

Bakgrund 

• Civilekonom eller motsvarande utbildning.
• Flerårig kvalificerad erfarenhet från ekonomifunktioner i medelstora till större bolag/organisationer. Om du har ett par års erfarenhet från ett revisionsbolag samt några års erfarenhet från redovisning så är du förmodligen den person som vi söker!
• Erfarenhet från rapportering i börsbolag.
• Flytande engelska i tal och skrift.
• Mycket goda kunskaper i Excel.
• Mycket god förmåga att hantera stora datamängder.
• Ett noggrant och strukturerat arbetssätt.
• Analytisk förmåga.
• Förmåga att se helheten gällande ekonomiska flöden.
• Förmåga att identifiera svagheter samt komma med förbättringsförslag.

Vi erbjuder dig

• Ett arbete i ett företag som växer och som vågar sticka ut.
• Ett arbete i en internationell miljö.
• Tjänsten är på heltid och baserad på företagets huvudkontor i Högsbo i Göteborg.

Övrig information
Du blir anställd av PS Konsult och uthyrd till vår kund Alten. Uppdragets längd är minst 6 månader, eventuellt längre.

Så ansöker du
Du söker tjänsten via  www.pspartner.se . Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Wadenby 0723-306061 eller via mail  lena.wadenby@pspartner.se

Intervjuer sker löpande vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

"PS Partner grundades 2010 och vårt kontor är beläget på Södra Hamngatan i centrala Göteborg. Vårt jobb är att hitta rätt person, i rätt tid - till rätt organisation. Lite mer precist så arbetar vi med rekrytering, search och bemanning samt personalfrågor. Vi har närmare 50 år erfarenhet tillsammans och har sett många olika människor, positioner och organisationer. Läs gärna mer på  www.pspartner.se

Arbetstider och omfattning
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
PSPartner

Adress
PSPartner
FABRIKSGATAN 7
41250 GÖTEBORG

Kontorsadress
FABRIKSGATAN 7

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2144830

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PSPartner

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PSPartner: