Financial controller inom teknisk support och service till Roche

Bravura Sverige AB / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-08-23

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Roche.

Om företaget
Roche är världens största forskande bioteknikföretag, med fokus på att föra vetenskapen framåt förbättrar vi människors liv. Vi utvecklar både läkemedel och diagnostik. Roche Diagnostics i Sverige (med bolagsnamnet Roche Diagnostics Scandinavia AB) arbetar med diagnostiska lösningar för hela hälso- och sjukvårdskedjan. Diagnostik möjliggör att bekräfta, utesluta och förebygga sjukdomar, att minska väntetider och sjukhusinläggningar, optimera resursanvändning och hitta rätt behandling för varje individ. Våra cirka 100 medarbetare verkar för ett friskt Sverige, där all kunskap tillämpas. Vi sitter i Solna i nya, fräscha lokaler.


Dina arbetsuppgifter
Som Financial Controller är syftet att säkerställa livscykeln och lönsamhet av Roches instrument hos deras kunder. Du har en variation av arbetsuppgifter med såväl controlling, logistik och tillhörande administration, alltid med ett affärsmässigt fokus. Du har en stor roll i att tillsammans med övriga serviceorganisationen vara drivande i att se över kostnader och lönsamhet i de olika delarna.

Några av dina arbetsuppgifter kommer vara att:
• Tillsammans med Technical Service Lead driva kostnadsoptimering och genomföra kostnadshanteringsinitiativ.
• Utveckla och implementera strategier för att kommersialisera Roche's tjänsteerbjudande och generera tjänsteintäkter.
• Hantera prissättning av servicekontrakt och behandling av garantiavtal.
• Hantera den övergripande processen av instrumenten under dess livscykeln, vilket inkluderar beställning, leverans, samordning av installation, ekonomisk och administrativ kontroll samt hantering av uppgraderingar eller avveckling av instrument.
• Proaktiv hantering av reservdelar, serviceavtalsprocesser samt arbeta med reservdelsförsörjning hos kunderna.
• Kostnadsanalys av livscykeln för instrument, reservdelar och servicekontrakt.
• Vara en aktiv del i ekonomiteamet för att säkerställa hög prestanda på avdelningen

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetslivserfarenhet som controller, prisanalys eller analytiker där du fått erfarenhet av kostnadsoptimering och utvecklat ett affärsmässigt tänk
• Goda kunskaper i SAP
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Meriterande med kunskaper i SalesForce

För att lyckas i rollen har du ett starkt affärspartnerskap tänk. Du är noggrann i ditt arbete och har förmågan att skapa och behålla en god struktur. Du är analytisk och lösningsdriven. Du har förmågan att övervaka företagets prestanda och företagets mål, aktivt göra rekommendationer och samla organisationen för affärsframgångar. Du tar ett aktivt intresse av att vara en viktig möjliggörare för att påverka affärsbeslut och använda ekonomisk analys för att driva handling. Du bygger enkelt långsiktiga relationer och kommunicerar och arbetar över avdelningar. Du motiveras av att agera som problemlösare och du har intresset och förmågan att fördjupa dig i komplexa problem. Dessutom strävar du efter att hjälpa kunderna på ett lösningsorienterat sätt och kan lösa frågor utan att få svar. I din roll är du inte rädd för att tillsammans med andra avdelningar som serviceorganisationen ta äganderätt för att ständigt förbättra processer och arbetssätt med kunden i fokus.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Solna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: medtech, koordinator, kundorder, controller, installation, life science, stockholm, heltid, administration, administratör, Technical Service Controller, service controller

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5915596

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: