Financial Controller

Plan International Sverige / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Plan International Sverige i Stockholm

Till vår ekonomienhet söker vi nu en financial controller som i tätt samarbete med medarbetare på programavdelningen i Sverige samt Plan Internationals land- och regionkontor ska verka för finansiell kvalitet genom hela projektcykeln. Det är en roll med många kontaktytor i en internationell miljö där du får ta stort eget ansvar samtidigt som du jobbar i ett team tillsammans med nära kollegor.

Arbetet innebär att sammanställa och kvalitetsgranska projektbudgetar för ansökningar till bidragsgivare och finansiärer, att arbeta med finansiell uppföljning och rapportering av projekten, samt ansvara för att projektrevisioner görs i enlighet med givaravtal.

Tillsammans med kollegorna kommer du att vidarutveckla rutiner för budgetering, finansiell uppföljning samt redovisning av ekonomiskt utfall. Att utbilda, kapacitetsutveckla och stötta medarbetare gällande finansiella frågor både i Sverige och på Plan Internationals land- och regionkontor ingår också i rollen.

Du kommer också att ansvara för att rapportera finansiell information från Plan International Sverige i diverse system inom Plan International.

För att lyckas i rollen behöver du ha ekonomisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande och vi vill att du har erfarenhet från budgetering, finansiell uppföljning och rapportering av medel från flera olika biståndsgivare (som t ex Sida, Radiohjälpen, EU eller företag). Projektuppföljning och projektredovisning är också erfarenheter du har nytta av. Om du har egen internationell erfarenhet och god vana att arbeta i olika kulturer är det en fördel.

Som person är du ansvarstagande och drivande. Du är strukturerad och noggrann och sätter gärna upp processer och tidsplaner. Du är bra på att samarbeta och har också en flexibilitet och förståelse för andras arbetssituation.

Vi vill att du ska ha erfarenhet av olika redovisningssystem och finansiella projektuppföljningssystem samt mycket goda kunskaper i Office-paketet och framför allt i Excel. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på engelska och har du goda kunskaper i franska och/eller spanska är det en merit. Du måste inte ha svenska som modersmål men det underlättar om du kan kommunicera på svenska.

Vi sitter i trevliga öppna lokaler i Hammarby Sjöstad, Stockholm. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Resor i tjänsten förekommer och om du är intresserad kan det på sikt finnas möjlighet att bli utsänd på kortare uppdrag i vår internationella organisation.

Publiceringsdatum
2017-09-24

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bertil Jungmar bertil.jungmar@plansverige.org
Helena Ölander helena.olander@plansverige.org

Företag
PLAN International Sverige

Adress
PLAN International Sverige
Box 92150
12030 STOCKHOLM

Kontorsadress
Textilgatan 43

Jobbnummer
3715387

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Plan International Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Plan International Sverige: