Finance Manager Till Norma Sweden

Unik Resurs I Sverige AB / Ekonomichefsjobb / Gislaved
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Gislaved, Gnosjö, Tranemo, Värnamo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Unik Resurs I Sverige AB i Gislaved, Gnosjö, Tranemo, Vaggeryd, Borås eller i hela Sverige

NORMA Sweden AB

Vill du vara med och leda och vidareutveckla ekonomifunktionen i ett globalt företag med stark lokal förankring? Ta här chansen när vi söker en Finance Manager till NORMA Sweden i Anderstorp.

NORMA Sweden AB ingår i den globala koncernen NORMA Group som är en ledande leverantör av slangklämmor och kopplingslösningar. NORMA Sweden har tillverkning, lager, distribution, stödfunktioner och utveckling i Anderstorp med runt 80 medarbetare. Med cirka 9 000 anställda globalt, har koncernen ett internationellt nätverk av tillverkningsanläggningar och försäljnings- och distributionskontor i Europa, Amerika och Asien. Koncernen tillverkar ett omfattande utbud av innovativa produkter inom "Fastening", "Fluid"- samt "Water management" och är en ledande utvecklingspartner inom dessa områden. NORMA Group har över 10 000 kunder i mer än 100 länder.

Till NORMA Sweden söker vi nu en Finance Manager som med engagemang och intresse leder ekonomiperspektivet lokalt såväl som internationellt gentemot koncernen. Här får du det bästa av två världar med påverkansmöjlighet i "det lilla" välmående bolaget i kombination med delaktighet i "det stora" internationella sammanhanget.

Vad innebär rollen?

Som Finance Manager har du övergripande ansvar för ekonomiprocesserna med processägaransvar för redovisning, budget, bokslut, koncernrapportering och controlling. Du ansvarar för att ekonomiavdelningen levererar korrekta siffror i rätt tid för verksamheten att styra på, såväl lokalt som globalt. Med en god grund i ordning och reda, struktur och process förvaltar du samt vidareutvecklar ekonomiprocesserna med fokus på affärsmässighet ur ett långsiktigt perspektiv. Verksamheten kommer genomföra ett systembyte avseende ERP-system där du, som övergripande processansvarig för ekonomi, kommer vara delaktig i arbetet med att implementera och utveckla process samt arbetssätt och på så sätt effektivisera framtagandet av finansiell data och rapportering.

Du arbetar lokalt såväl som globalt avseende finansiella frågor och har veckoavstämningar i matrisorganisationen med VP EMEA Finance. Som Finance Manager är du föredragande i Europaledningen månadsvis tillsammans med VD.

Ekonomiteamet består av 4 kompetenta och engagerade medarbetare som du leder genom ett coachande och stöttande ledarskap med tydliga mål framåt. Du rapporterar till VD som är din närmsta chef och är en viktig del i ledningsgruppen där du har inställningen av att vinna tillsammans, och genom detta bidra till en lönsam tillväxt.

Vem söker vi?

Som person har du god affärsmässig förmåga och helhetsperspektiv avseende ekonomiska resultat och lönsamhet utifrån organisationen som helhet. Du har god struktur och en förmåga att arbeta detaljorienterat med god kontroll på siffrorna samt förmåga att skifta fokus till långsiktig framdrift. Vidare är du en god relationsbyggare och är förtroendeingivande med förmågan att hantera olika individer genom ett situationsanpassat ledarskap och god samarbetsförmåga. Du är en naturlig ledare som sätter klara mål framåt och är säker och tydlig i din kommunikation, såväl internt som externt. Vid oväntade situationer håller du dig lugn och fokuserad och kan snabbt lyfta potentiella problem.

I denna rekrytering kommer vi lägga stort fokus på personlig potential men för att lyckas i rollen bör du ha:

• Akademisk utbildning inriktning ekonomi.
• Fem års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete inom industri där du har arbetat med redovisning, bokslut, koncernrapportering och controlling.
• Erfarenhet av att vara ansvarig för en finansfunktion med underställd personal.
• Internationell erfarenhet.
• Övergripande kunskap om lagar och andra krav, bokföringslag, aktiebolagslag, skatteregler, regelverk avseende god redovisningssed, specifikt kunskap i IFRS.
• Mycket god kunskap inom Excel men även Officepaket generellt
• Mycket god svenska och engelska i tal såväl som skrift.

Publiceringsdatum
2021-03-18

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar NORMA Sweden AB med Unik Resurs. Sök därmed tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjer enligt GDPR.

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Lovisa Holgersson på lovisa.holgersson@unikresurs.se, eller 070-774 01 31 alternativt
Petra Meyer Gardelin på petra.meyer-gardelin@unikresurs.se eller 076-778 15 08

Varmt välkommen med din ansökan!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Unik Resurs i Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Unik Resurs i Sverige AB (org.nr 556052-5833)

Jobbnummer
5637219

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Unik Resurs I Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Unik Resurs I Sverige AB: