Fastighetstekniker

Trelleborgs kommun, Tekniska serviceförvaltningen, Energi & drif / Fastighetsskötarjobb / Trelleborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla fastighetsskötarjobb i Trelleborg, Vellinge, Svedala, Skurup, Malmö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trelleborgs kommun, Tekniska serviceförvaltningen, Energi & drif i Trelleborg

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.



Arbetsplatsen
I Trelleborgs kommun är enheten Energi & Drift ny och en viktig del av Teknisk Serviceförvaltningen.

Vi är ett ambitiöst enhet på 19 medarbetare som utvecklas tillsammans, drar nytta av varandras kunskaper och ansvarar för kommunens åtaganden inom Energi- och driftsfrågor. Vår arbetsplats är inom Trelleborgs geografiska område och vi utgår från Sjöviksvägen 6 i Trelleborg, där vi tillsammans med andra tekniska enheter delar på bl.a. kontorslokaler, förråd, omklädningsrum, lunchrum och bilpark. Servicebilen är den rörliga arbetsplatsen som vi ansavar för och tillbringar en del av arbetstimmar.

Du välkomnas av ett glatt gäng med bred kompetens och god sammanhållning. Vi hjälper varandra när det behövs och har alltid nära till skratt. Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter, kompetensutveckling och ersättning för friskvård.

på våra arbetsplatser gäller kommuners värdegrunder dvs. öppenhet, respekt och ansvar.

Publiceringsdatum
2021-11-12

Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi två självgående Fastighetstekniker till enheten Energi & Drift i Trelleborg. Du ansvarar för felanmälningar, drift och övervakning, underhållsarbete, och funktionskontroller av tekniska system i dina fastigheter. Uppdraget utförs i team, med tillhörande tekniskt och administrativt arbete utifrån gällande gränssnitt mellan Fastighetsavdelning, fastighetsägare och kunder - de flesta kommunanställda.

Tjänsten innebär bland annat att: Ansvara för och själv kunna hantera de flesta tekniska felanmälningar, periodiserade funktionskontroller av tekniska installationer, felsöka och åtgärda mindre fel, förebyggande-, felavhjälpande- samt planerat underhåll. Tillsammans med förvaltare bevaka garantiåtgärder och beställningar från underleverantörer.

Du måste ha god teknisk kunskap om dina fastigheter och dess energianvändning för att kunna lämna förslag till förbättringar, energibesparande åtgärder m.m.

Som Fastighetstekniker ska du alltid ha miljötänkande i dina bedömningar och ansvarar för dina fastigheter i teamet. Du är en viktig länk i samspelet med våra kunder som ställer höga krav på service och support. Ditt arbete är omväxlande där du jobbar både inne på kontoret och ute på plats hos våra kunder. Inne på kontoret förbereder och administrerar du dina felanmälningar/beställningar. Ute hos våra kunder ansvarar du för arbetsuppgifter som kommer via felanmälan.

Kvalifikationer
Du är utbildad fastighets-/drifttekniker eller har motsvarande kompetens och erfarenhet av självständigt arbete med fastighetsteknik/tekniska system.

Då en stor del av arbetet innebär omfattande kontakter med kunder och andra medarbetare ställer vi höga krav på din kommunikativa förmåga i tal och skrift. Att du är professionell och serviceinriktad ser vi som en självklarhet. Du är driven, kan arbeta självständigt, tar ansvar för dina uppgifter och har en god samarbetsförmåga.

Du kan hantera människor av olika bakgrund och i olika situationer. Du inser vikten av fungerande lagarbete och arbetar bra med andra. Du och dina kollegor tar ansvar och löser problem på ett konstruktivt sätt. Utöver efterfrågade kompetenskrav är dina personliga förmågor och egenskaper av stor betydelse för arbetsrollen.

Personliga egenskaper: Serviceinriktad och tekniskt kunnig, långsiktigt tänkande, bra på att se och lösa problem, strukturerad, duktig på att prioritera och ser helheten i arbeten som utförs, genuint intresse för fastighetsdrift och förmåga att driva arbetet framåt.

Dessutom krävs god yrkesmässig datorvana samt giltigt B-körkort.

Vi jobbar för en jämn könsfördelning på arbetsplatser och därför vill vi gärna se kvinnliga sökande.

Arbetstid och varaktighet
Heltid/tillsvidare

Tillträde
2022-02-01 eller enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Amir Souresrafil 0410-73 42 71

Fackliga kontakter:

Sista ansökningsdag
2021-12-20 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: 2022-02-01 Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Trelleborgs kommun, Tekniska serviceförvaltningen, Energi & drif

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/446".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trelleborgs kommun (org.nr 212000-1199)

Arbetsplats
Trelleborgs kommun, Tekniska serviceförvaltningen, Energi & drift

Kontakt
Amir Souresrafil
0410-73 42 71

Jobbnummer
6116635

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trelleborgs kommun, Tekniska serviceförvaltningen, Energi & drif

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trelleborgs kommun, Tekniska serviceförvaltningen, Energi & drif: