Fastighetsingenjör

Sandvikens kommun, Tekniska kontoret / Logistikjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Tekniska kontoret i Sandviken

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 38 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Tekniska kontoret är en av förvaltningsenheterna inom Sandvikens Kommun. Dess huvudsakliga verksamhet riktar sig mot två olika målgrupper. Den ena målgruppen är privatpersoner och företagare. Mot denna bedrivs verksamheter såsom park-, gatu- och skogsförvaltning, mark- och exploateringsverksamhet samt lokaler för näringslivet. Den andra målgruppen är kommunens verksamheter för vilken ändamålsenliga lokaler skall tillhandahållas.


Publiceringsdatum
2016-11-03

Arbetsuppgifter
Du kommer som en av flera ingenjörer att ha hand om förvaltning och utveckling av Sandvikens Kommuns fastigheter. Du kommer att arbeta med utredning och planering samt projekt- och byggledning i samband med ny-, till- och ombyggnationer
i projekt. Tjänsten är placerad på tekniska kontoret.

Med förvaltning menas att du har ansvar för fastigheternas kort- och långsiktiga reinvesteringar med syfte att bevara fastigheternas värde. Du ansvarar för att utarbeta en långsiktig strategi och budget för varje fastighet.
Du ansvarar även för kundkontakter, både mot externa som interna kunder och med din helhetssyn driver du arbetet från idé till nöjd kund.



Kvalifikationer
Vi söker dig som i grunden har högskoleutbildning inom det byggtekniska området eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig, gärna med flerårig erfarenhet inom offentlig förvaltning. Du har drivit egna projekt och genomfört upphandlingar och har kunskap och erfarenhet av fastighetsekonomi, kännedom i fastighetsjuridik och Lagen om Offentlig upphandling (LOU).
Du har mycket god datorvana samt erfarenhet att arbeta i Officepaketet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper såsom samarbetsförmåga, gott omdöme, ordningssinne och handlingskraft. Du behöver ha god förmåga att kommunicera i både tal och skrift.

Det förekommer resor inom kommunen varvid körkort klass B är ett krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning 6 mån.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-25
Ange följande referens när du ansöker: 138-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erika Ågren erika.agren@sandviken.se 026-24 14 45

Företag
Sandvikens kommun, Tekniska kontoret

Adress
Sandvikens kommun, Tekniska kontoret
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180

Jobbnummer
3140531

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Tekniska kontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Tekniska kontoret: