Fastighetsförvaltare till Ramunderstaden

Unik Resurs I Sverige AB / Administratörsjobb / Söderköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Söderköping, Norrköping, Valdemarsvik, Åtvidaberg, Finspång eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Unik Resurs I Sverige AB i Söderköping, Norrköping, Valdemarsvik, Åtvidaberg, Finspång eller i hela Sverige

Företagspresentation:

Ramunderstaden AB är ett helägt kommunalt fastighetsbolag i Söderköping. Vi bygger och utvecklar framtidens bostäder och vill medverka till att Söderköping blir en ännu mer attraktiv ort att leva, bo och arbeta i. Bolaget förvaltar och utvecklar dessutom 77 000 kvadratmeter i kommunägda verksamhetslokaler och ansvarar för lokalvården av ungefär 44 000 kvadratmeter kommunala lokaler. Vår egen projektorganisation ansvarar för alla om- till- och nybyggnationsarbeten inom det kommunala beståndet samt i egna fastigheter. Ramunderstaden äger 858 lägenheter, har ett 50-tal medarbetare och omsatte 117 miljoner kronor 2016. 2016 blev vi nominerade till Aktiv Bo's utmärkelse Kundkristallen för "Högsta serviceindex" och "Största lyft serviceindex".

Vill du ha ett varierat och inspirerande arbete i ett kommunalt fastighetsbolag som växer, utvecklar och förvaltar bostäder samt lokaler för människor i livets alla skeden.

Vi söker en affärsdriven och samhällsmedveten Fastighetsförvaltare

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Som fastighetsförvaltare verkar du i en varierad och föränderlig vardag som kräver att du är mångsidig, strukturerad, självständig och utåtriktad. Du får arbeta i en liten, effektiv organisation där du ansvarar för fastigheter med bostäder och olika typer av kommunal verksamhet. Det innebär att du kommer att ha ett stort kontaktnät i branschen och inom Söderköpings kommun. Du ingår i företagets fastighetsorganisation samt kommunens och Ramunderstadens gemensamma lokalgrupp samt rapporterar direkt till Fastighetschefen.

Dina arbetsuppgifter kommer bl a att vara

• Ekonomiskt ansvar - budget, prognos, uppföljning och fakturahantering.
• Upprätta underhållsplan och ha kontroll över dina fastigheters status.
• Arbetsledar- och arbetsmiljöansvar.
• Upphandling och uppföljning av entreprenörstjänster enligt LOU.
• Beställning av konsult- och entreprenörtjänster och inköp av material enligt ramavtal.
• Ansvar för myndighetskrav.
• Kontaktperson för kommunens verksamheter och deras beställarrepresentanter.
• Kontakt och information till hyresgäster, entreprenörer och myndigheter.

Publiceringsdatum
2017-09-12

Profil
Vi söker dig som har

• Teknisk gymnasie- eller högskoleutbildning inom fastighetsförvaltning eller relevant yrkeserfarenhet med påbyggnadsutbildning inom fastighetsförvaltning eller motsvarande.
• Några års erfarenhet i fastighetsbranschen med liknande arbetsuppgifter.
• Kunna uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.

Vi ser gärna att du har

• erfarenhet av teknisk kunskap för bedömning av åtgärder.
• erfarenhet av upphandling av tjänster enligt LOU (Lagen om offentlig upphandling).
• erfarenhet av hyresjuridik.
• god vana att hantera Microsoft Office och andra fastighetsrelaterade IT-system. Vi använder Vitec.

För att lyckas i rollen ser vi att du har förmågan att arbeta självständigt med både långsiktiga projekt och snabba ärenden kring dina fastighetsobjekt. Du ska kunna lyfta blicken och se helheten samtidigt som din roll kräver god operativ förmåga. Du är samarbets- och serviceinriktad, flexibel och förstår vikten av god kommunikation med din omgivning.

Du är engagerad och affärsmässig, kreativ och resultatorienterad utifrån ett ekonomiskt och hållbarhetsperspektiv. Vi värdesätter att du är strukturerad, lojal och har en ansvarskänsla till personal, företag och kunder samt stöder företagets värderingar.

Vi kommer att fästa stor vikt vid kompetenser som planering, affärsmässighet, anpassning, samarbete samt relationsbyggande.

Ansök redan idag!:

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.

Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarig rekryterare.

Ansvarig rekryterare är Peter Ardenfors och nås på 0727-443495 eller på peter.ardenfors@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs:

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Varaktighet, arbetstid
Anställningen är på heltid Anställningen är tillsvidare

Ersättning
Arbetsgivaren arbetar med fasta löner

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Ardenfors 0727-443495

Företag
Unik Resurs i Sverige AB

Adress
Unik Resurs i Sverige AB
Skyttegatan 2
58230 Linköping

Kontorsadress
Skyttegatan 2 58230 Linköping

Jobbnummer
3692602

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Unik Resurs I Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Unik Resurs I Sverige AB: