Fastighetsassistent

Helsingborgs Stad, Fastighetsförvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs Stad, Fastighetsförvaltningen i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Fastighetsförvaltningens övergripande mål är att förse staden med ändamålsenliga lokaler för att på bästa sätt kunna bedriva verksamheten. Fastighetsförvaltningen ansvarar för förvaltning och utveckling av staden ägda och bebyggda fastigheter och bostadsrätter och bistår förvaltningarna i bostads- och lokalförsörjningsprocessen. De allra flesta fastigheterna hyrs ut till andra förvaltningar där kommunal verksamhet bedrivs exempelvis skola och omsorg men även kontorslokaler. Vi förvaltar bostadsrätter och inhyrda hyresrätter och förser stadens förvaltningar med bostäder för det bostadssociala programmet, gruppen nyanlända och liknande verksamhetsändamål.
Förvaltningen har knappt 50 anställda fördelat på 5 avdelningar; fastighetsavdelningen, bostadsavdelningen, teknik- och miljöavdelningen, projektavdelningen och administrativa avdelningen.



Publiceringsdatum
2017-08-29

Arbetsuppgifter
Vi på Fastighetsförvaltningen söker en fastighetsassistent som vill jobba med både felanmälan och avtalsuppföljning. Du kommer att vara delaktig i att skapa struktur och effektivitet inom förvaltningens arbete inom dessa områden.

I arbetet med avtalsuppföljning ingår bland annat att:

• ha koll på de avtal som finns och när de ska förlängas/sägas upp samt när garantibesiktningar ska ske
• hantera uppföljning av avtal
• kontrollera kostnader och räkna upp priser för respektive avtal

I arbetet med felanmälan ingår bland annat att:

• ta emot felanmälningar både via web och telefon
• hantera registervård; att säkerställa att vi har rätt uppgifter i våra system
• arbeta för en ökad andel felanmälan via web/app

Din roll som fastighetsassistent kan också komma att innefatta back-up i receptionen och andra administrativa arbetsuppgifter.



Kvalifikationer
Gymnasiekompetens är ett krav. Vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning också, t ex. inom administration, men det är inget krav. Det är meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen och/eller av arbete med felanmälan. Goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel, och erfarenhet och intresse av att arbeta i andra IT system är nödvändigt. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift.

Som person vill vi att du är noggrann och strukturerad. Du är dessutom serviceinriktad, har lätt för att samarbeta, är flexibel och har ett positivt förhållningssätt. Vidare har du lätt för att lära, kan arbeta både självständigt och i grupp och har en god förmåga att ta eget ansvar och egna initiativ.

Vi ser gärna att du är kreativ och kan bidra till de delvis nya arbetssätt som kommer att behöva utvecklas och att du har förmåga att skapa egna rutiner i arbetet.

Välkommen med din ansökan!



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-12
Ange följande referens när du ansöker: C14276
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Daniel Edenström 042-107612

Företag
Helsingborgs stad, FASTIGHETSFÖRVALTNINGEN

Adress
Helsingborgs stad, FASTIGHETSFÖRVALTNINGEN

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
3666802

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs Stad, Fastighetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs Stad, Fastighetsförvaltningen: