Färgelanda: Förvaltningssekreterare till Färgelanda Kommun

Jobbakuten Väst AB / Administratörsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jobbakuten Väst AB i Trollhättan, Vänersborg, Uddevalla, Orust, Stenungsund eller i hela Sverige

Bemanningsföretaget för arbetsplatser i Västsverige. Kontor i Åmål, Stenungsund, Trollhättan och Göteborg. Bra folk snabbt. Specialiserade sedan 1996 inom lager, kontor och industri

Färgelanda kommun söker 

Förvaltningssekretetare/nämndssekreterare till kansliavdelningen 

Färgelanda kommun ligger i södra Dalsland.  Här har människor bott och verkat i bortemot 10 000 år. Idag är vi ca 7 000 invånare. 

Kommunkontoret är beläget i Färgelanda tätort. I samma hus finns nästan hela den kommunala administrationen, ca 40 medarbetare,  samlade i en förvaltning.  Kansliavdelningen består av 7 medarbetare som arbetar med många olika administrativa uppgifter. Vi hanterar kommunens post och diarium, sköter sammanträdes och förtroendemanaadministrationen, tar hand om arkivet, är internkonsulter (främst inom kommunal- och offentligrätten) ,  handhar bygglovs- och  renhållningsadministrationen,  lägger ut material på vår hemsida, administrerar val och mycket mer. Vi bildar ett arbetslag och har ambitionen att åtminstone hjälpligt kunna sköta varandras uppgifter vid olika former av frånvaro. (fast vi lyckas inte alltid) 

En vanlig dag på jobbet hos oss innehåller både kvalificerade uppgifter och enklare kontorsgöromål. 

Arbetsbeskrivning 

Som förvaltningssekreterare/nämndssekreterare kommer du att vara spindeln i nätet kring diariet och ärendebevakningen med ett särskilt administrativt ansvar gentemot socialtjänsten inklusive deras frågor kring arkivering. Du blir sekreterare i myndighetsnämnden ( beslutar i ärenden om myndighetsutövning mot enskild i socialtjänstärenden såväl som bygglov mm) och vi förväntar oss att Du kan svara för att nämnden uppfyller de bestämmelser som finns på det offentligrättsliga området. Vi vill också att du ska vara en riktig fena på offentlighet och sekretesslagstiftningen.

Även sekreterarskap i andra organ kan bli aktuellt liksom utredningsuppdrag. Vi står också inför uppgiften att utveckla vår hemsida och e-tjänster. 

Arbetet innebär mycket kontakter både med allmänhet, massmedia och förtroendevalda. 

Kvällsjobb kan förekomma vid enstaka tillfällen. 

Kvalifikationer 

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som trivs med att inte bara ge service utan också att utöva ett värdskap - ge det där lilla extra som får kunderna och medarbetare att känna att sig betydelsefulla även när högarna på skrivbordet växer. 

Du ska ha god samarbetsförmåga, kunna arbeta självständigt under eget ansvar men också som en god lagspelare, vara ansvarsfull, noggrann och serviceinriktad. Du ska vara flexibel och kunna ta tag i stort som smått.  

Du ska ha mycket goda datakunskaper och behärska Office-paketet. Du har erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystem. Färgelanda kommun använder sig för närvarande av det digitala ärendehanteringssystemet Winess med undantag av plan och bygg som till sin hjälp har systemet EDP Byggreda.  

Arbetet kräver att du är strukturerad, noggrann och flexibel. Intresse av att utveckla rutiner och förbättra datoranvändning i administrationen liksom att effektivisera det egna arbetet  är också viktiga egenskaper.  

Vi söker dig som har adekvat högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning. Du ska ha goda kunskaper i offentlig rätt, ha god kännedom om en myndighets ärendehantering och kan tillämpa de lagar som styr den. Du har lätt att uttrycka dig tydligt och korrekt på svenska språket i tal och skrift.  Du ska också behärska engelska i tal och skrift.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av arbete på en kommunal myndighet och erfarenhet av kommunalt nämndsarbete är en merit liksom arbete som process- och projektledare. 

Du ska ha körkort och tillgång till egen bil.

Tillträde: snarast för att kunna gå parallellt med tidigare befattningshavare.

Publiceringsdatum
2014-09-01

Anställningstyp/arbetstider
:

Heltid/Tillsvidare

Så ansöker du
För att söka tjänsten registrera ditt cv på www.jobbakuten.se och sök därefter tjänsten. Vi tar ej emot ansökningar via e-post och vanlig post. Endast ansökningar via vårt rekryteringsverktyg kommer att behandlas. Urval och intervjuer sker fortlöpande, så ansök gärna idag.

Välkommen med din ansökan!

Samtal från CV -och annonssäljare undanbedes

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enl.avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stefan Thorstensson

Företag
Jobbakuten Väst AB

Adress
Jobbakuten Väst AB
Norra Ågatan 2
66230 Åmål

Kontorsadress
Norra Ågatan 2

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
1982350

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jobbakuten Väst AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jobbakuten Väst AB: