Familjehemssekreterare till Familjehemsenhet stöd

Gävle kommun, Myndighetskontoret / Socialsekreterarjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Myndighetskontoret i Gävle

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

Publiceringsdatum
2024-02-22

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och ha ett viktigt och betydelsefullt uppdrag i vår verksamhet? Är du en person som vill arbeta med att ge stöd, handledning och utbilda våra familjehem? Hos oss kommer du att ha ett flexibelt och självständigt arbete. Vi söker en socionom till oss på Familjehemsenheten. Tillsammans gör vi Gävle värdefullt

Som familjehemssekreterare kommer du att arbeta med att ge stöd och handledning till våra familjehem. Du kommer att ingå i ett team med andra familjehemssekreterare, barnsekreterare och skolfam. Tillsammans kommer ni att leda temakvällar och hålla i utbildningsinsatser för familjehemmen. Vi arbetar med BBIC som handläggnings- och dokumentationssystem, som nyanställd får du en mentor och erbjuds individuell introduktion. Vår arbetsplats har även extern handledning och internt handledningsstöd vid behov.

Fokus på dina arbetsuppgifter är att ge stöd och handledning, du kommer även arbeta med avtalsfrågor inklusive ekonomi. Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar, ett brett kontaktnät samt ett gemensamt arbete inom familjehemsvården för trygg och säker familjehemsvård. Du kommer att samtala en hel del med olika personer där du behöver vara in lyssnade och engagerad. Du kommer att resa en del i tjänsten för att besöka våra viktiga familjehem.

Vår arbetsplats ligger i centrala Gävle och hit går det bra med bussförbindelser. Vår enhet består totalt av tolv medarbetare, en enhetschef, sex familjehemssekreterare, fyra medarbetare som arbetar med skolfam som psykolog och specialpedagog samt en administratör.

Som slutkandidat i denna rekrytering kommer du behöva lämna ett utdrag ur Polisens belastningsregister, för arbete inom skola eller förskola. Vilket du själv ansöker om från Polisens hemsida.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten behöver du vara utbildad socionom. Du ska ha erfarenhet av socialt arbete med barn och ungdomar. Körkort och körvana är ett krav för tjänsten.

Det är meriterande om du har handledarutbildning och kunskap eller erfarenhet av BBIC. Har du dessutom dokumentationsvana gärna från Treserva är det önskvärt.

Som person är du strukturerad, du har förmågan att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat. Du är en trygg person som tar egna initiativ, är modig och har förmågan att skilja på sak och person. Du gillar att vara i sociala sammanhang och har förmågan att skapa förtroendefulla relationer. Att samtala om svåra och komplexa saker ser du som utvecklande och lärorikt.

Du gillar att samarbeta med andra och har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete både med interna och externa samarbetspartners. Du är duktig på att kommunicera och du förstår talad och skriven kommunikation väl, kan formulera dig och samspela med andra i tal och skrift och anpassar ditt språk till olika situationer, syften och mottagare; du har en språklig säkerhet i både tal och skrift.

Är du en utbildad socionom som vill arbeta med att berika våra viktiga familjehem? Sök då tjänsten till oss. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C177431".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gävle kommun (org.nr 212000-2338)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Gävle kommun, Myndighetskontoret

Kontakt
Enhetschef
Åsa Larsson
asa.1.larsson@gavle.se
026-17 50 51

Jobbnummer
8488728

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Myndighetskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Myndighetskontoret: