Familjehemssekreterare till Enheten för ensamkommande barn

Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen i Mölndal

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.

Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden "Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige." Mölndals stad har drygt 5200 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 63 000 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?

Social- och arbetsmarknadsförvaltningen handlägger delar av socialtjänstens verksamheter och är organiserad i tre verksamhetsområden; barn och familj, vuxen samt ensamkommande. Till detta kommer även en administrativ stab.

Enheten tar emot ensamkommande barn som söker asyl och som behöver placeras i familjehem eller boenden. På enheten arbetar 17 handläggare uppdelade på tre olika grupper, Transit, Myndighet och Familjehem.

Familjehemsgruppen behöver utökas med en familjehemssekreterare.

Publiceringsdatum
2016-03-15

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna för familjehemssekreterarna är varierande. Ditt arbete blir i första hand att ge stöd och handledning till de familjehem du ansvarar för. Tillsammans med kollegorna deltar du i rekrytering, utredning och utbildning av nya familjehem. Arbetet är självständigt men det är ett nära samarbete med kollegor och barnsekreterare på enheten samt med andra interna och externa samarbetspartners.

Kvalifikationer
Det är ett krav att du har socionomexamen. Det är önskvärt att du har erfarenhet av familjehemsarbete. Då arbetet är omväxlande och flexibelt är det viktigt att du är lyhörd och inkännande, har god samarbetsförmåga, goda kunskaper inom relevant lagstiftning, är flexibel samt har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Arbetet är självständigt men du måste också ha förmåga att arbeta i team då det är ett nära samarbete mellan familjehemssekreterare och barnsekreterare.

Kommunen har ordinarie BBiC-licens och vi ser gärna att du har erfarenhet av BBiC samt gärna utbildning i Kälvestensintervju.

Då familjehemmen oftast ligger utanför kommunen erfordras körkort.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstidens utgång.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-31
Ange följande referens när du ansöker: A552955
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Britt Uddgren, Chef Enh. för ensamkommande barn och ungdomar

Facklig kontakt
Maka Achalbedachvili, Facklig företrädare för Vision
Emma Hagström, Facklig företrädare för SACO 031-315 10 96

Företag
Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen

Adress
Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen
Södra Ågatan 4 A-B
43182 Mölndal

Kontorsadress
Södra Ågatan 4 A-B 43182 Mölndal

Jobbnummer
2726456

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen: