Familjehemssekreterare

Arboga kommun / Administratörsjobb / Arboga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Arboga, Kungsör, Köping, Hallstahammar, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arboga kommun i Arboga

Bara en halvtimma från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga. I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Här finns plats och tid att tänka nya tankar. Tid att vara tillsammans.

En av våra familjehemssekreterare ska vara föräldraledig och därför söker vi hennes vikarie.
Individ- och familjeomsorgen (IFO) i Arboga är organiserad i två verksamheter: Barn och familj samt Vuxen. Varje enhet leds av en verksamhetschef och teamledare finns som stöd i arbetsgrupperna.

IFO Barn och familj består av ett utrednings-/öppenvårdsteam, ett placeringsteam och HVB/Stödboende för ensamkommande flyktingungdomar.

Familjehemssekreteraren tillhör tillsammans med ytterligare en familjehemssekreterare och tre barnföljare till placeringsteamet.

Publiceringsdatum
2018-04-06

Dina arbetsuppgifter
Som familjehemssekreterare ansvarar du för att rekrytera, utreda och utbilda familjehem. Du skriver avtal gällande arvode och omkostnad med familjehem. Du har också ansvar för att stödja och vägleda familjehemmen i deras uppdrag att erbjuda en bra vård för de placerade barnen och ungdomarna.

Familjehemssekreterare och barnföljare/socialsekreterare för barnet samarbetar nära för att de placerade barnen och ungdomarna ska få en god omsorg.

Du deltar aktivt i vårt pågående utvecklingsarbete och bidrar med dina erfarenheter och kunskaper.

Kvalifikationer
Du har socionomexamen eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av arbete med familjehemsvård är värdefullt.

Det är också meriterande att du har BBIC grundutbildning eller annan relevant påbyggnadsutbildning.

Som person är du lugn och metodisk, har lätt för att samverka och samarbeta. Du är van att arbeta och dokumentera med dator som arbetsverktyg och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personliga kvalifikationer såsom att:
• se och lyfta fram människors egna resurser
• inge förtroende och skapa goda relationer
• kommunicera på nivåer och grupper
• vara flexibel och ha en förmåga att hantera oförutsedda situationer.

Körkortskrav
B-körkort krävs.

Arbetstid och omfattning
Heltid, vikariat ett år.
Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön och individuell lönesättning tillämpas.

Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård och rökfri arbetstid! Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.


Kontaktuppgifter för detta jobb
Verksamhetschef Susanne Lundberg, 0589?870 48.
Teamledare Anne Soini Persson, 0589?872 03.

Facklig kontakt
Vision: Carl-Johan Victorin, 0589-870 83.
Akademikerförbundet SSR: Clary Burman, 0589-871 50.


Så ansöker du
Sista ansökningsdag är 2018-04-18.
Urval sker fortlöpande så välkommen med din ansökan redan idag!

Ansöker gör du via extern webbplats: www.hrsupporten.se/arboga.php
Refnr 710/18.


Vi undanber oss all kontakt från annonserings- och bemanningsföretag i rekryteringen!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid 6 mån eller mer

Ersättning
Månadslön
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-18
Ange följande referens när du ansöker: 710/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Susanne Lundberg 0589-870 48
Teamledare Anne Soini Persson 0589-872 03

Företag
Arboga kommun

Adress
Arboga kommun
Box 45
73221 ARBOGA

Kontorsadress
Smedjegatan 5

Jobbnummer
4067389

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arboga kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arboga kommun: