Familjehemssekreterare

Hässleholms kommun / Administratörsjobb / Hässleholm
2015-06-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare" (publicerad 2023-12-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Hässleholm, Perstorp, Östra Göinge, Kristianstad, Osby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hässleholms kommun i Hässleholm

Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av förändring och med ambition att utvecklas. I Hässleholms kommun har vi önskad sysselsättningsgrad och rökfri arbetstid.

Socialförvaltningen ansvarar för kommunens individ- och familjeomsorg och har ca 200 medarbetare. Verksamheten är organiserad i fem områden; barn och familj, ekonomiskt bistånd, familjerätt, vuxenverksamhet och administrativ verksamhet. Vi finns centralt i Hässleholm med direkt närhet till både tåg- och bussförbindelser.

Barn och Ungdomsenheten har fyra arbetsgrupper som jobbar med myndighetsutövning: mottagningsenhet, barnenhet, ungdomsenhet och en familjehemsenhet. I familjehemsenheten finns 5 socialsekreterare som arbetar med barnet i fokus i familjehemmet, 4 familjehemssekreterare som utreder och följer upp familjehemmen samt en enhetschef. Vi har en god arbetsmiljö med socialsekreterare som trivs.

Vi arbetar med att utveckla familjehemsarbetet och söker nu en familjehemssekreterare.

Vi strävar efter att erbjuda barn och ungdomar lösningar i närmiljön. Som stöd i det arbetet har vi familjebehandling, Barn och ungdomssupporten, jourfamiljehem och vårt kommunala HVB Ungdomsboendet.

Vi erbjuder friskvårdsbidrag och extern handledning.

Publiceringsdatum
2015-06-05

Dina arbetsuppgifter
Som familjehemssekreterare kommer du att delta i familjehemsgruppens utvecklingsarbete och arbeta med att rekrytera, utreda, utbilda samt handleda familjehem och jourhem. Du kommer till en grupp med lång erfarenhet och stor kompetens i socialt arbete. Vi utreder familjehem enligt Nya Kälvesten och har tolkningsmöjligheter inom förvaltningen.

Kvalifikationer
Du ska vara socionom helst med erfarenhet av familjehemsvård och gärna utbildning inom handledning av familjehem och Nya Kälvesten. Du behöver också ha erfarenhet av övrigt myndighetsarbete med barn och unga inom socialtjänsten. Du bör vara kreativ, nyfiken och intresserad av att delta i utvecklingsarbetet. Erfarenhet av att arbeta med BBIC, god datorvana och administrativ förmåga är också viktigt. Vi värdesätter att du är utåtriktad och förutsätter att du har en god samarbetsförmåga då arbetet innehåller många kontakter. Du måste ha förmåga att självständigt lägga upp och ansvara för dina arbetsuppgifter. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetet kommer att innebära resor så du måste ha B körkort.

Eftersom du kommer att arbeta med barn och unga vill vi att du lämnar utdrag ur belastningsregistret. Provanställning kan i vissa fall tillämpas.

Välkommen med din ansökan till ett spännande jobb!

Vi kommer tillämpa löpande urval och därför kalla till intervjuer och anställa efterhand, så vänta inte med din ansökan utan sök idag.

Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse.

Fackliga representanter nås via kommunens växel 0451-26 70 00.

Välkommen med din ansökan via länken nedan. Du kopierar ditt CV samt personliga brev och klistrar in i din ansökan.

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-07-20
Ange följande referens när du ansöker: Soc 23/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Anna Amilon 0451-26 88 20
Verksamhetschef Marie Olsson Taxén 0451 26 88 74

Företag
Hässleholms kommun

Adress
Hässleholms kommun
Stadshuset
28180 HÄSSLEHOLM

Kontorsadress
Stadshuset

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2325388

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hässleholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hässleholms kommun: