Familjehemssekreterare

Worko AB / Administratörsjobb / Mora
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mora, Orsa, Rättvik, Älvdalen, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Worko AB i Mora, Rättvik, Gagnef, Vansbro, Borlänge eller i hela Sverige

Worko är ett snabbväxande och dynamiskt rekryteringsföretag. Sedan starten 2010 har vi hjälpt flera företag med rekrytering och annonseringslösningar i sin jakt på kompetent personal. Worko söker för kunds räkning en Familjehemssekreterare

Publiceringsdatum
2015-05-29

Dina arbetsuppgifter
Individ och Familjeomsorgen driver en framsynt socialtjänst med ambition att tidigt möta sociala problem. IFO är uppdelad på en Vuxenenhet och en Barn- och ungdomsenhet.

Barn- och ungdomsenheten består av 1:e socialsekreterare, nio barn- och ungdomshandläggare, varav en har inriktning mot ensamkommande barn. Det finns även fyra behandlare i vårt resursteam och tre familjehemssekreterare i familjehemsgruppen, vilken också rekryterar familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner.

Barn- och ungdomshandläggarna utreder och beviljar insats till barn och unga mellan 0-20 år och dess familjer. Enheten arbetar utifrån BBIC. Vi arbetar gemensamt och aktivt för att hitta lösningar för barn, ungdomar och familjer i hemmiljö. Enheten arbetar förebyggande i samverkan med andra samhällsaktörer.

Vi har en medarbetare som nu antar nya utmaningar och därför söker vi en engagerad och ambitiös kollega, som delar våra värdegrund.

Som familjehemssekreterare är dina arbestuppgifter att i huvudsak ska arbeta med att utreda familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner.

Familjehemsgruppen ansvarar för handledning, uppföljning och ekonomiska ersättningar till familjehem.

Kvalifikationer
Socionomexamen eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du är kunnig och engagerad inom området samt har goda kunskaper inom relevant lagstiftning.

Datavana är en förutsättning och likaså goda kunskaper i tal och skrift på svenska.

Vi söker dig som har förmåga att skapa förtroende och goda relationer i ditt uppdrag. Det är viktigt att du kan kommunicera väl och arbeta lösningsfokuserat. Du kan omvandla dina teoretiska kunskaper till praktiskt arbete i möte med uppdragstagaren.

Personlig mognad och flexibilitet är viktiga för tjänsten. Du är som person trygg, mogen, ansvarsfull och stabil. Tar initiativ till utveckling samt möter utmaningar och nya förutsättningar på ett positivt förhållningssätt. Du har förmågan att arbeta både självständigt och i nära samverkan med andra.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort B krävs då tjänsten omfattar resor.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat som familjehemssekreterare. Tidigare arbete som socialsekreterare inom barn- och familjeomsorgen är meriterande.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: 2015-09-01

Tillträde kan ske enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Referensnummer: LB29M1-MK

Intresserad av flera arbeten?
http://www.worko.se

Twitter:
https://twitter.com/worko_ab

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@worko.se

Företag
Worko AB

Adress
Worko AB
Oxtorgsgatan 4
11157 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-12451540
E-postadress: info@worko.com

Jobbnummer
2315472

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Worko AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Worko AB: