Familjehemssekreterare

Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen / Socialsekreterarjobb / Falkenberg
2024-05-13


Visa alla socialsekreterarjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen i Falkenberg

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Familjehemsgruppen är en välkomnande och kunnig arbetsgrupp som består av fem familjehemssekreterare med fokus på rekrytering och handledning av familjehem, åtta socialsekreterare samt en verksamhetsledare. Vi har ett tydligt barnperspektiv.

Vill du bli en av oss? Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2024-05-13

Arbetsuppgifter
Som familjehemssekreterare rekryterar, utreder, handleder och utbildar du familjehem, jourhem och kontaktfamiljer. I arbetet med familjehemmen samarbetar du med barnets socialsekreterare och ni har gemensam handledning. Ni kommer att arbeta som ett team tillsammans med barnet, biologiskt nätverk och familjehem. Som en del av ditt uppdrag arbetar du även med Skolfam, ett pedagogiskt stöd till familjehemsplacerade barn i samarbete med barn- och utbildningsförvaltningen där en psykolog och en specialpedagog ingår.

I tjänsten ingår samverkan med övriga kollegor inom myndighetsavdelningen, men också med andra aktörer exempelvis skolor/förskolor, BUP och habiliteringen. Du får stöd i det dagliga arbetet av verksamhetsledare.

Våra familjehem är utspridda vilket innebär resor i tjänsten så självklart har du körkort. Många familjehem har husdjur så det är bra att vara förberedd på det då hembesök ingår i arbetet.

Förutom en trevlig arbetsgrupp finns det många andra fördelar med att vara anställd i Falkenbergs kommun. Vi kan erbjuda dig flera förmåner som:
• Friskvårdsbidrag
• Flextid
• En livsvårdstimme/vecka
• Växla ditt semesterdagstillägg mot fler semesterdagar.
• Tillgång till Yrkesresan
• Administratör

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. Som familjehemssekreterare bör du vara trygg, strukturerad och ha god förmåga att organisera ditt arbete. Det är önskvärt med goda kunskaper vad gäller barn/ungas utveckling och behov. Om du har utbildning i utredningsmetoden Kälvesten samt familjehemshandledarutbildning så är det meriterande.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav

ÖVRIGT
Lämna löneanspråk i ansökan.
Intervjuer sker löpande.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C192783 - 2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Falkenbergs kommun (org.nr 212000-1231)

Arbetsplats
Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen

Kontakt
Enhetschef
Marie Ströbeck
0721-45 84 77

Jobbnummer
8675320


Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen: