Familjehemssamordnare Till Aleris Nåjden I Sundsvall

Aleris Nåjden / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aleris Nåjden i Sundsvall, Stockholm, Malmö eller i hela Sverige

Aleris är ett privat vård- och omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom sjukvård, äldreomsorg och psykisk hälsa i Sverige, Norge och Danmark. Aleris ägs av Investor, har knappt 11.000 medarbetare fördelat på 450 verksamheter i de tre nordiska länderna.

ALERIS NÅJDEN
Med en kombination av vardagsmiljö i familjehem och kraftfullt professionellt stöd jobbar vi konsekvent mot målet att barnet/den unga ska kunna leva ett självständigt liv och göra egna val.

Våra familjehem är stabila och trygga platser med oftast lång erfarenhet av att vårda, stödja och vägleda barn och unga. Minst en förälder är hemma på heltid för att kunna stötta på bästa möjliga sätt. Familjehemsföräldrarna får professionell förstärkning av våra socionomutbildade och erfarna familjehemskonsulenter som utbildar, handleder, stöttar och finns tillgängliga för familjehemmet.

Aleris Nåjden har kontor och familjehemskonsulenter i större delen av Sverige, från Skåne till Östersund i Norr. Aleris Nåjden erbjuder kraftigt förstärkt familjehemsvård till Sveriges kommuner och ingår i vårdkedja där även Aleris Målet och Aleris Ensamkommande ingår.

FAMILJEHEMSSAMORDNARE TILL ALERIS NÅJDEN I SUNDSVALL
Vi söker nu till vår verksamhet en Familjehemssamordnare. Du kommer att tillhöra vårt huvudkontor i Sundsvall där delar av vår kontorspersonal arbetar. Du kommer bland annat att ansvara för att samordna rekryteringen av nya familjehem, vara delaktig i att ta emot förfrågningar, vara delaktig att arbeta med marknadsföringsfrågor samt delta i vårt kvalitetsarbete.

Det är ett arbete med många intressanta arbetsuppgifter och innefattar ett omfattande telefon- och dokumentationsarbete. Du behöver därför vara serviceinriktad och ha en god administrativ förmåga. Vidare behöver du kunna arbeta självständigt och driva de processer du ansvarar för.

Våra korta beslutsvägar ger dig stor möjlighet att påverka ditt arbete. I vår familjehemsverksamhet är långsiktighet och kvalitet ledord. Hos oss står det personliga bemötandet i fokus. Våra värderingar; omtanke, engagemang, professionalism och nytänkande - är ledstjärnan i vår vardag.

Du erbjuds subventionerad friskvård.

DINA ARBETSUPPGIFTER
• Du har ansvar för att ta emot intresseförfrågningar från nya familjehem och tillsammans med regionchef samt konsulenter bedöma om de passar i vår verksamhet.

• Ansvarar för att registerutdrag och utredning enligt Nya Kälvesten gällande familjehemmen inkommer och uppdateras samt journalföra i vårt dokumentationssystem.

• Tillsammans med Placeringssamordnare ansvara för att ta emot inkommande förfrågningar från uppdragsgivare.

• Delta i marknadsföringsarbete samt kvalitetsarbete tillsammans med övrig administrativ personal och Regionchefer.

• Delta vid ledningsmöten och ansvarar där för processer runt rekrytering av nya familjehem.

DIN BAKGRUND/EGENSKAPER
• Du ska vara utbildad socionom eller annan likvärdig utbildning, gärna med erfarenhet av familjehemsvård från kommunal socialtjänst eller annan psykosocial verksamhet.

• Vi ser det som en fördel om du har utbildning i Nya Kälvestens intervjumetod.

• Du är en erfaren medarbetare som tycker om att arbeta självständigt och du känner dig trygg i att fatta beslut på egen hand.

• Du är en positiv och engagerad person som tar tag i möjligheter och problem.

• Genom ditt engagemang och professionella förhållningssätt samt din kommunikativa förmåga så uppehåller du goda relationer med såväl intresserade familjehem som uppdragsgivare.

• Vi önskar att du är driven i ditt arbete, för att bidra till en god och kvalitativ familjehemsvård där barnets behov står i centrum.

Frågor besvaras av regionchef Susanna Axelstén, telefon 070 247 60 27.

Vi undanber oss kontakt från annons- eller rekryteringsföretag.

Besök gärna vår hemsida www.aleris.se, där du kan läsa mer om oss och våra verksamheter.

Vill du söka tjänsten?

Skicka din ansökan via vårt rekryteringssystem genom att klicka på ikonen "skicka ansökan", alternativt via mail till
susanna.axelsten@aleris.se

Ange i rubriken "Familjehemssamordnare till Sundsvall".

Välkommen med din ansökan. Urval sker löpande

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning med en 6 månaders provanställning

Publiceringsdatum
2017-10-24

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-06

Kontakt
Företag
Aleris Nåjden

Adress
Aleris Nåjden
Storgatan 11
85230 SUNDSVALL

Jobbnummer
3765554

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aleris Nåjden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aleris Nåjden: