Familjehemskonsulent/Familjehemshandledare till Aleris Nåjden

Aleris Nåjden / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aleris Nåjden i Malmö, Stockholm, Sundsvall eller i hela Sverige

FAMILJEHEMSKONSULENT/FAMILJEHEMSHANDLEDARE TILL ALERIS NÅJDEN I SKÅNE

Aleris är ett privat vård- och omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom sjukvård, äldreomsorg och psykisk hälsa i Sverige, Norge och Danmark. Aleris ägs av Investor, har cirka 8 500 medarbetare och omsätter närmare 7 miljarder kronor.

ALERIS NÅJDEN
Med en kombination av vardagsmiljö i familjehem och kraftfullt professionellt stöd jobbar vi konsekvent mot målet att barnet/den unga ska kunna leva ett självständigt liv och göra egna val.
Våra familjehem är stabila och trygga platser med oftast lång erfarenhet av att vårda, stödja och vägleda barn och unga. Minst en förälder är hemma på heltid för att kunna stötta på bästa möjliga sätt. Familjehemsföräldrarna får professionell förstärkning av våra socionomutbildade och erfarna familjehemshandledare som utbildar, handleder, stöttar och finns tillgängliga för familjehemmet.

Aleris Nåjden har kontor och familjehemshandledare i större delen av Sverige, från Skåne till Östersund i Norr. Aleris Nåjden erbjuder kraftigt förstärkt familjehemsvård till Sveriges kommuner och ingår i vårdkedja där även Aleris Målet och Aleris Ensamkommande ingår.

FAMILJEHEMSKONSULENT/FAMILJEHEMSHANDLEDARE TILL ALERIS NÅJDEN I SKÅNE

Vi utökar vår verksamhet i Skåne och vi söker därmed ytterligare en familjehemskonsulent/familjehemshandledare. Du kommer ingå i ett team på fyra familjehemshandledare och tillhöra en arbetsgrupp med lång erfarenhet och hög kompetens i socialt arbete. Även om arbetet ställer stora krav på självständighet så finns dina kollegor i din närhet för stöd och uppbackning.
Vi erbjuder en rimlig arbetsbelastning och det är av stor vikt att arbetstyngden inte överstiger kvalitén i det arbete som vi utför.
Våra korta beslutsvägar ger dig stor möjlighet att påverka ditt arbete. I vår familjehemsverksamhet är långsiktighet och kvalitet ledord. Hos oss står det personliga bemötandet i fokus. Våra värderingar; omtanke, engagemang, professionalism och nytänkande - är ledstjärnan i vår vardag.
Du erbjuds regelbunden extern handledning, subventionerad friskvård, tillgång till förmånsbil och med möjlighet till flexibla arbetstider. Arbetet kräver att du har körkort.

DINA ARBETSUPPGIFTER

• Du har ansvar för att bistå familjehemmen med stöd och handledning och du har vårdsamordning av ett antal familjehemsplaceringar. Socialtjänsten är vår uppdragsgivare och du har ett nära samarbete med ansvarig socialsekreterare.

• Rekrytering, utredning och matchning av familjehem.

• Utbildning och handledning av familjehem.

• Hålla en hög service, rapportera skriftligen och personligen till uppdragsgivaren.

• Aktivt arbeta för ett professionellt och bra samarbete med den unges biologiska nätverk, God man, skola och liknande.

• Jourtjänstgöring ingår i tjänsten.

DIN BAKGRUND/EGENSKAPER

• Du ska vara utbildad socionom eller annan likvärdig utbildning, gärna med erfarenhet av familjehemsvård från kommunal socialtjänst.

• Vi ser det som en fördel om du har utbildning i Kälvestens intervjumetod, samt handledarutbildning. Dock är personlig lämplighet av stor vikt och de utbildningar som krävs kan tillhandahållas av arbetsgivaren.

• Du är en erfaren medarbetare som tycker om att arbeta självständigt och du känner dig trygg i att ta beslut på egen hand.

• Du är en positiv och engagerad person som tar tag i möjligheter och problem.

• Genom ditt engagemang och professionella förhållningssätt samt din kommunikativa förmåga så uppehåller du goda relationer med uppdragsgivare.

• Vi önskar att du är driven i ditt arbete, för att bidra till en god och kvalitativ familjehemsvård där barnets behov står i centrum.

• Du bör vara öppen för flexibla arbetstider då det ibland krävs kvällsarbete.

Frågor besvaras av regionchef Nils Öström, telefon 070 520 17 32.
Vi undanber oss kontakt från annons- eller rekryteringsföretag.
Besök gärna vår hemsida www.aleris.se , där du kan läsa mer om oss och våra verksamheter.

Tillträde så snart som möjligt. Efter överenskommelse.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2015-10-19

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
fast månadslön

Så ansöker du
Vill du söka tjänsten?
Skicka din ansökan via vårt rekryteringssystem genom att klicka på ikonen "skicka ansökan", alternativt via mail till
nils.ostrom@aleris.se
Ansökan kan skickas till e-postadress: nils.ostrom@aleris.se

Kontakt
regionchef Nils Öström, telefon 070 520 17 32.

Företag
Aleris Nåjden

Adress
Aleris Nåjden
Jägersrovägen 160
21237 MALMÖ

Kontorsadress
Aleris Målet

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 070-5201732
Faxnummer: 00

Jobbnummer
2485045

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aleris Nåjden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aleris Nåjden: