Fältsekreterare/Socionom

Skurups kommun, Individ och Familjeomsorg / Administratörsjobb / Skurup
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Skurup, Svedala, Ystad, Sjöbo, Trelleborg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skurups kommun, Individ och Familjeomsorg i Skurup

Skurups kommun ligger naturskönt på den skånska sydkusten mellan hav och ås och utgör en central plats i Öresundsregionen. Med ca 15 000 invånare har Skurup en mångfald av natur, kultur och näringsliv att erbjuda. I södra delen finns två av sydkustens bästa havsbad, småbåtshamnar, fiske, golfbana och ett äkta skånskt odlingslandskap. I den norra delen breder ett böljande kulturlandskap ut sig med inslag av bokskogar samt intressanta sevärdheter och fornminnen. Kombinera arbetsliv, familj och fritid i Skurup i Nils Holgerssons hembygd.




Publiceringsdatum
2018-04-23

Arbetsuppgifter
Som fältsekreterare arbetar du med uppsökande och stödjande insatser till barn och unga i åldern 12-20 år och deras föräldrar. Du arbetar på både individ- grupp- och strukturell nivå. Du kommer att vistas i olika ungdomsmiljöer som skolor, fritidsgårdar och andra ställen där ungdomar möts. Du ska vara väl förtrogen med sociala medier och hur det används av unga. Du ska ha ett nära samarbete med skola, fritidsverksamhet, nattvandrarverksamhet, föräldrar, polis och andra viktiga aktörer för unga. Du ska också medverka i integrationen av nyanlända unga. Du ska stödja enskilda unga samt leda gruppverksamheter med evidensbaserade arbetsmetoder. Du ska delta i olika typer av ungdomsarrangemang som arrangeras i kommunen och i närområdet. Du ska kontinuerligt inhämta och ha en övergripande kunskap om den aktuella läget vad gäller droger, skolfrånvaro, kriminalitet m. m hos ungdomsgruppen samt förmedla denna i olika sammanhang. Du kommer att ha oregelbundna arbetstider med kvälls-och helgtjänstgöring.

Vi eftersträvar en verksamhet där brukarfokus, ansvar, samarbete och utveckling står i fokus.
Övrigt:
Körkort är ett krav
Arbete förekommer på kvällstid/helger
Friskvård erbjuds
Extern handledning erbjuds


Kvalifikationer
Socionom eller likvärdig utbildning med tre års erfarenhet av arbete inom verksamhet Individ-och familjeomsorg och erfarenhet av att arbeta med unga och deras familjer.

Kunskap om och erfarenhet av manualbaserade stödprogram som t ex Kriminalitet som livsstil är meriterande.

God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.
Kunskap om gällande aktuell lagstiftning.

Positivt synsätt och vana av att både samarbeta och arbeta självständigt.

I rekryteringsprocessen vill vi ta tillvara de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald kan tillföra våra verksamheter.

ÖVRIGT
Urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Allmän visstidsanställning under 1 års tid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde augusti eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-14
Ange följande referens när du ansöker: A776526
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anne Larsson 0411-53 62 02
Eva Svanström Enhetschef 0411-536161

Företag
Skurups kommun, Individ och Familjeomsorg

Adress
Skurups kommun, Individ och Familjeomsorg
St Torgg. 4
27480 Skurup

Kontorsadress
St Torgg. 4 Skurup

Jobbnummer
4099686

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skurups kommun, Individ och Familjeomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skurups kommun, Individ och Familjeomsorg: