Extrajobb som Trygghetsoperatör på Trafikförvaltningen - Trafikförvaltningen Stockholms läns landsting - Butikssäljarjobb i Stockholm
Extrajobb som Trygghetsoperatör på Trafikförvaltningen
Trafikförvaltningen Stockholms läns landsting / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg
Visa alla jobb hos Trafikförvaltningen Stockholms läns landsting i Stockholm

Trygghetscentralen, som är en del av Trafikförvaltningen, behöver anställa fler trygghetsoperatörer.

Vill du arbeta som trygghetsoperatör och bidra till ökad trygghet hos resenärer och personal i kollektivtrafiken? Nu behöver vi förstärka upp med fem deltidsanställda inför våren och sommaren. Vi ser gärna att du kan jobba minst 4 pass i månaden. Vi kommer att anställa löpande, så startdatum kommer att variera. Ansök redan nu!

Trygghetscentralen bemannas dygnet runt året om, där du som operatör arbetar treskift på ett rullande schema. Anställningen inleds med en utbildningsperiod på ca 6-8 veckor, där du behöver vara tillgänglig på heltid.

Om tjänsten
Som trygghetsoperatör samarbetar du med trafikentreprenörer, polis och andra intressenter. Vid inkommande larm är det du som tar emot information om vad som inträffat och som därefter ansvarar för att leda och fördela SL:s trygghetsresurser till platsen. I en larmsituation har du väktare, ordningsvakter, trygghetsvärdar samt ungdomsvärdar till din hjälp för att snabbt finnas till hands vid den utsatta platsen.

Vid Trygghetscentralen arbetar vi med ett antal olika tekniska system som bland annat radiokommunikation, kameraövervakning, larmhanteringssystem och händelseregister där alla incidenter redovisas. Vi tar emot samtal från allmänheten via trygghetstelefon.

Vårt erbjudande
Vårt samhällsutvecklande uppdrag innebär att du som medarbetare är med och gör skillnad. Du bidrar till nöjda resenärer och utvecklingen av ett hållbart Stockholm. Hos oss får du arbeta tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i spännande frågor. Vi erbjuder dig individuella utvecklingsmöjligheter, samt möjlighet till en bra balans i livet. Det lyfter våra medarbetare fram. Våra värderingar är SAFE, som står för samverkan, ansvar, förtroende och engagemang. Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler på västra Kungsholmen.

Vem är du?
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av att arbeta vid en större ledningscentral inom larm, säkerhet alternativt bevakning ses som meriterande och så även ledarskapserfarenhet och erfarenhet från kollektivtrafikrelaterad verksamhet. Då du kommer att vara ansvarig för att förmedla larm och direktiv till säkerhetspersonal ställer vi krav på att du har god kännedom om Stockholms lokaltrafik och geografi.

I rollen ingår även dokumentation av ärendehantering, vilket kräver att du kan formulera dig sakligt i både tal och skrift samt att du har god datorvana. Det här är ett arbete för dig som trivs i en självständig roll där du ansvarar för att bedöma och fatta beslut om lämplig åtgärd i pressade situationer. Det ställer krav på personlig mognad och hög stresstålighet, då arbetet präglas av oförutsägbarhet och då det kan röra sig om allvarliga situationer där människor befinner sig i en utsatt eller krisladdad situation och behöver stöd.

Du har en mycket god samarbetsförmåga och trivs i en roll där du arbetar med hög service mot både interna och externa kontakter. Vi månar om den goda stämning som finns i gruppen idag och lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Information och ansökan
Tjänsten är en tidsbegränsad deltidsanställning.

Trafikförvaltningen samarbetar med Manpower i denna rekrytering. Om du har några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Stenbäck 08-736 19 04 alt. maria.stenback@manpower.se.

Fackliga kontaktpersoner för SACO är Mounir Ainholm, tfn: 08-686 3652 och för Vision Anita Buske, tfn: 08-686 3826.

Då tjänsten som trygghetsoperatör är en säkerhetstjänst genomför vi hälso- och drogtest samt begär utdrag ur belastningsregistret på samtliga slutkandidater.

Ansök och bifoga ditt CV så snart som möjligt, då intervjuer kommer att ske löpande.

Läs mer om hur det är att jobba på trafikförvaltningen på www.sll.se/arbeta-inom-kollektivtrafiken.

Välkommen med din ansökan!

Varje dag reser fler än 780 000 med kollektivtrafiken i Stockholms län. Trafikförvaltningen är en del av Stockholms läns landsting och har det övergripande ansvaret för att alla som bor i eller besöker länet ska ha tillgång till en väl utbyggd, lättillgänglig och pålitlig kollektivtrafik. De olika färdsätten samordnas i ett ständigt växande trafiknät. Trafikförvaltningens varumärken är SL, Waxholmsbolaget och Färdtjänsten. Årligen omsätter Trafikförvaltningen ca 20 miljarder samt investerar för ca 6 miljarder kronor.

Varaktighet, arbetstid
Deltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-04-13

Ersättning
Deltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Trafikförvaltningen Stockholms läns landsting

Adress
Trafikförvaltningen Stockholms läns landsting
Lindhagensgatan 100
10573 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 100

Jobbnummer
3439898

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikförvaltningen Stockholms läns landsting: