Exportkoordinator till internationellt bolag i Södertälje!

Adecco Sweden AB / Logistikjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige

ODY, Export Co-ordination, har det globala koordineringsansvaret för export av lastbilar och bussar till företagets marknader främst i Asien, Afrika och Central Europa. Det innebär såväl ett operativt ansvar som ansvar för att förvalta och utveckla export- och faktureringsprocessen.

Hur ser din arbetsdag ut?
Du ansvarar för exportkoordinering och fakturering för ett antal marknader som företaget är etablerad inom. Det innebär bl a att vara med och påverka och ta hänsyn till affärsupplägg, finansiering, marknadens lagkrav och transportlösning.

Som dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer du att:
• säkerställa att finansiering finns klar i tid
• utfärda nödvändiga exportdokument
• fakturera kunden
• administrera prisjusteringar samt ta fram fraktkostnader

Sammantaget innebär detta dagliga kontakter med flera interna och externa partners, bl.a. underleverantörer, försäljnings- och finansorganisation samt leveransfunktioner. Externa kontakter är självklart våra distributörer men också speditörer, påbyggare, banker, handelskammare och ambassader.

Vem trivs här?
Vi arbetar i en internationell miljö, varför intresse för andra kulturer och goda kunskaper i engelska är en självklarhet. Eftersom vi har kunden i fokus och arbetar i team, är du serviceinriktad, har lätt för att samarbeta, är strukturerad och analytisk.

Du har gymnasiekompetens med inriktning på ekonomi/redovisning. Du bör ha goda kunskaper i Office-paketet, främst i Excel, samt administrativ erfarenhet. Du är även noggrann, har siffersinne och är ansvarsfull. Produktkännedom är meriterande. Du förväntas ta en aktiv roll i att utveckla vårt arbetssätt och förbättra våra flöden.

Vad erbjuder vi?
Tjänsten är ett konsultuppdrag som kommer att tillsättas omgående. Detta är ett uppdrag på två månader.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tfn: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2016-03-10

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-28
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Arda Kurdoglu, Rekryteringsansvarig Supply Chain & Inköp

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Storgatan 1
15172 SÖDERTÄLJE

Kontorsadress
Storgatan 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2718449

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: