Exploateringskoordinator vid Mark och exploateringsenheten

Södertälje kommun / Ekonomiassistentjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje, Botkyrka, Sundbyberg, Stockholm, Upplands Väsby eller i hela Sverige

På Mark och exploateringsenheten ansvarar vi för Södertälje kommuns markinnehav. Södertälje står inför stora utmaningar. De närmaste 20 åren ska 20 000 nya bostäder byggas och ny företagsmark ska tas fram i kommunen. Mark och exploaterings verksamhetsområde är mycket viktigt för Södertäljes utveckling och väcker stort intresse hos medborgarna.


En dag på jobbet
Som exploateringskoordinator innehar du en nyinrättad roll på enheten och tanken är att du ska bidra till gruppens effektivitet genom att stötta dina kollegor i deras dagliga arbetsuppgifter. Du kommer att jobba nära dina kollegor som är chef, byggprojektledare, exploateringsingenjörer, fastighetsförvaltare, etableringsstrateg och fastighetsjurister. I din roll kommer du bland annat att bistå gruppen med fakturahantering och ekonomiavstämningar. Du kommer också att biträda i budgetarbetet.

Vidare kommer du att ansvara för den enhetsövergripande administrationen så som exempelvis arkivering, diarieföring, upprättande av bokföringsordrar, lämna ut offentliga handlingar, förbereda nämndhandlingar, administrera hemsidan, genomföra beställningar av kontorsmaterial, utföra bokningar av möten, konferenser, studiebesök samt föra minnesanteckningar. Därutöver kommer du även att hantera enhetens funktionsmail och kommer på så vis att ha regelbunden kontakt med medborgarna och företagare där du hjälper enheten att besvara frågor om verksamheten.
Din roll blir även att samordna stödja och utveckla samverkan internt och externt inom dina ansvarsområden ekonomi och administration vilket även innefattar att utveckla interna rutiner inom de två verksamhetsområdena. Du kommer att introducera våra medarbetare i våra verksamhetssystem i ekonomi, personal och projekthantering.

Vem är du?
Vi söker dig som drivs av att hjälpa andra i sitt arbete. Du är ordningsam, kommunikativ, initiativrik och gillar att strukturera din omgivning. Som person är du lyhörd för gruppens behov och samarbetsvillig. Du är en positiv människa som sprider glädje på arbetsplatsen och du tycker om att arbeta med personer med olika bakgrund. Du är flexibel och kan vid behov snabb ändra synssätt och förhållningsätt. Ditt tålamod och din förmåga att hålla dig lugn uppskattas av din omgivning.

Vi lägger stor vikt vid vem du är som person och dina livserfarenheter.

Krav:
- Eftergymnasial utbildning (yrkeshögskola eller liknande) inom ekonomi eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Kunskap och arbetserfarenhet inom offentlig förvaltning.
• Kunskap och erfarenhet av fakturahantering, internbudget, ekonomiavstämningar och administration.
• Mycket goda kunskaper inom Office-paketet, framförallt inom Word, Excel och Outlook.
• Flytande svenska i tal och skrift.
• Goda kunskaper i att skriva minnesanteckningar och protokollföra möten.
• God förmåga att lära sig nya verksamhetssystem.

Meriterande:
- Erfarenhet av Södertälje kommuns verksamhetssystem avseende ekonomi och administration. Även digitaliserade projektverktyg som är under upphandling.
• Erfarenhet och kunskap om fastighetsfrågor.
• Kännedom om fastighetsjuridik och markförsäljning.
• B-körkort


Vi erbjuder dig:
Din arbetsplats finns i det moderna stadshuset. Här har du nära till Södertälje centrum, pendeltåg, bussar och en fantastisk utsikt över såväl staden som kanalen. Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag där du får vara delaktig i att utveckla det framtida Södertälje.

Du kommer arbeta efter årsarbetstid vilket innebär att du har möjlighet att styra över din egen arbetstid. Du får även möjligheten att växla in semesterersättningen till extra lediga dagar och vi har ett mycket generöst friskvårdsbidrag.

Välkommen till oss!


Facklig kontakt:
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 08-523 010 00


Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Årsarbetstid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-04-25

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ingegerd Ask ingegerd.ask@sodertalje.se 08-523 043 91

Företag
Södertälje kommun

Adress
Södertälje kommun
Campusgatan 26
15189 Södertälje

Kontorsadress
Campusgatan 26

Jobbnummer
4751147

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun: