Eventkoordinator på Ehandel

EhandelSE AB / Evenemangsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla evenemangsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos EhandelSE AB i Helsingborg, Malmö, Stockholm eller i hela Sverige

Om företagsevent på Ehandel
Ehandel genomför företagsevent i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Inför 2020 är 16 företagsevent inplanerade. Företagseventen vänder sig till e-handlare eller olika målgrupper av ehandlare. Det mest frekventa företagseventet är Emeet som är en s.k. unconference och är kostnadsfri för e-handlare som är medlemmar hos Ehandel och sponsras av e-handelsleverantörer. Det största eventet är NXT Nordic som arrangerats i Oslo i 4 år och under nästa år även kommer att arrangeras i Stockholm. NXT Nordic är en heldagskonferens där deltagarna köper biljetter och där e-handelsleverantörer är med som partners och utställare. De andra återkommande företagseventen är B2B online, Gmeet och Founders. För mer information se https:// www.ehandel.se/event/.
Företagseventen planeras och produceras av Eventavdelningen på Ehandel. För de större företagseventen tar Eventavdelningen in eventpersonal. Eventavdelningen arbetar nära Säljavdelningen som säljer in sponsor- och partnerskap, Marknadsavdelningen som marknadsför företagseventen och Redaktionen som bidrar med moderator, innehåll, redaktionell bevakning mm.
Rollen som Eventkoordinator
Ett företagsevent omfattar många delar där marknadsföring, innehåll, upplevelse, logistik och ekonomi är centrala delar. I rollen Eventkoordinator är du den som ska koordinera Ehandels företagsevent. Det innebär att du är med från att ett företagsevent ska planeras, under genomförandet och i uppföljningsarbetet. En del företagsevent kommer du att ansvara för helt och i andra har du uttalade ansvarsområden. Du kan räkna med att du kommer att vara den som är först på plats på ett företagsevent och den som lämnar sist.
Du rapporterar till Eventchefen och arbetar nära de övriga avdelningarna på Ehandel. Du har kontakt med sponsorer/partners, leverantörer och deltagare.
Exempel på arbetsuppgifter:
Planera företagsevent - upprätta eventplan och budget
Förbereda presentation av aktuellt företagsevent internt på uppstartmöte
Kontakt med talare, eventlokal, leverantörer för urval och beställning inför ett företagsevent
Samordning med Säljavdelning för att koordinera möjligheter och önskemål från sponsorer/partners
Beställa marknadsföringsmaterial från Marknadsavdelningen och koordinera marknadsföringsinsatser
Samordning med Redaktionen för att identifiera rätt ämne, talare mm inför och för att koordinera moderering och mediaproduktion
Skapa, uppdatera och distribuera information om företagseventen på eventssidor/kanaler
Skapa detaljerad checklista för företagseventet
Säkerställa att alla som från Ehandel som ska vara med på företagseventet känner till programmet och relevanta delar av den detaljerade checklistan, sina roller och arbetsuppgifter, interna mötestider mm
Se till att event- och marknadsföringsmaterial kommer till eventlokalen och placeras ut
Säkerställa att allt fungerar på plats inför eventet som t ex teknik, tider, lokaler, logistik, konferenspersonal, leverantörer mm
Ansvara för att deltagarna blir incheckade och får den information de behöver
Ansvara för att deltagare, sponsorer/partners, talare m.fl. får den information och service de behöver för en optimal upplevelse
Säkerställa att företagseventet avslutas enligt överenskommelse med eventlokal m.fl och att alla eventmaterial packas ned och tas med
Ansvara föra att utvärdering skickas ut till alla deltagare respektive sponsorer/partners
Sammanställa utvärdering (Eventavdelningens egna och de externa) av aktuellt företasevent och att det presenteras för internt i ett uppföljnings- och avslutsmöten

Erfarenhet och personliga egenskaper
Vi söker en person med erfarenhet av planering och genomförande av event, konferenser, resor eller andra liknande arrangemang. Du är van vid att ha många kontakter med leverantörer och känner dig trygg i rollen som beställare. Du har erfarenhet av att koordinera projekt.
Personliga egenskaper vi värdesätter:
Strukturerad och noggrann
Tydlig och kommunikativ
Ambitiös, serviceinriktad och ansvarsfull

Du är en van användare av Word, Excel och Powerpoint. Du har erfarenhet av olika digitala tjänster och verktyg.
Du behöver kunna kommunicera (tal/skrift) mycket väl i svenska och engelska. Övriga nordiska språkkunskaper är bra.
Välkommen med din ansökan till vår Eventchef sahra@ehandel.se.

Publiceringsdatum
2019-11-21

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-08

Adress
EHANDELSE AB
Vasatorpsvägen 1
25457 Helsingborg

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ehandelse AB (org.nr 556861-7517)
Vasatorpsvägen 1 (visa karta)
254 57  HELSINGBORG

Tillgång till bil
För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Ansökan
E-post: sahra@ehandel.se

Jobbnummer
4977781

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från EhandelSE AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos EhandelSE AB: