Event Process Manager Inom Itil

Skatteverket / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Är du driven och ser att du kan skapa resultat? Vill du ha ett socialt arbete där du samarbetar med mängder av tekniska grupper? Ett arbete där du analyserar larmhantering och ser till att vi på it-avdelningen följer processer och avtal? Då har du chansen att vara med och göra samhället möjligt genom att gå in i rollen som vår event process manager.

Om jobbet

Du arbetar med att implementera Event Process och att hålla den uppdaterad och koordinerad med övriga processer inom it-avdelningen, där ditt viktigaste arbete är att få olika processramverk att passa ihop. Det innebär att du håller ihop processarbetet och följer upp att processen följs.

För att nå dessa mål så sköter du implementation, revidering, utbildning och uppföljning av en ny process. I din vardag är du ute och samarbetar med andra, skaffar information och bildar dig en helhetsbild. Du analyserar larmhantering i alla tekniska miljöer. Det innebär att du ser till att event går till på rätt sätt och med god struktur och effektivitet. Idag kommer för många larm på vissa saker, och för få på andra, varav du analyserar och bedömer olika typer av underlag för att driva på utveckling, inom vilket du inhämtar information utifrån. I ditt arbete skapar du en process, utbildar andra, samt säljer in den till dina kollegor via dialog och samverkan.

Eftersom rollen är ny så är du med och utformar de ramar inom vilka du ska arbeta. Det innebär att du planerar din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära en mångfacetterad och stor konstellation av trevliga kollegor i ett öppet och framåtskridande klimat, men du samarbetar även med andra processer, och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet är kvalificerat och du lär dig och får nya kunskaper dagligen, både på bredden och på djupet. Du har flexibel arbetstid och möjlighet till utveckling och utmanande arbetsuppgifter, det är även en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.

Du tillhör GITS-automationssektion på it-avdelningen, med placering i Solna. På vår sektion är vi ungefär 35 kollegor med en någorlunda jämn könsfördelning.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

• ha god samarbetsförmåga, vilket innebär att du exempelvis lyssnar in och är öppen för andras synpunkter, och bidrar till att gemensamma uppgifter genomförs
• vara driven, vilket innebär att du exempelvis tar initiativ, är handlingskraftig, och ser möjligheter snarare än hinder
• vara analytisk, vilket innebär att du exempelvis identifierar en frågas olika beståndsdelar och ser samband dem emellan, samt förstår konsekvenser av olika lösningsförslag och utreder och värderar för att hitta den bästa lösningen
• vara kommunikativ, vilket innebär att du exempelvis ger ett engagerat intryck och skapar engagemang hos de som lyssnar, samt strukturerar din kommunikation och säkerställer att budskapet nått fram
• vara ansvarstagande, vilket innebär att du exempelvis självständigt ansvarar för dina arbetsuppgifter i såväl framgång som motgång, samt tar ansvar för det gemensamma resultatet och gör det som behöver göras för att verksamheten ska uppnå sina mål

Du ska även ha:

• aktuell och flerårig erfarenhet av processarbete inom it
• certificerad inom ITIL-foundation
• goda kunskaper inom svenska och engelska

Det är önskvärt att du har erfarenhet av projektarbete och viss kunskap inom it-plattformar.

Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

Arbetsuppgifterna är placerade i säkerhetsklass och vi kommer att genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll före beslut om anställning.

På skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2019-02-18

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rolf Nåmark, Sektionschef rolf.namark@skatteverket.se 010-574 14 74
Miicke Nordin, HR-Specialist miicke.nordin@skatteverket.se
Sonja Öhrbecker, Facklig kontaktperson Saco sonja.ohrbecker@skatteverket.se
Jeanette Forsgren, facklig kontaktperson ST jeanette.forsgren@skatteverket.se

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Skatteverket
Korta Gatan 10
171 54 Solna
17154 Solna

Kontorsadress
Skatteverket
Korta Gatan 10
171 54 Solna

Jobbnummer
4618852

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: