Etableringsansvarig

Bergs kommun / Administratörsjobb / Berg
2022-03-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Etableringsansvarig" (publicerad 2022-03-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Berg, Strömsund, Åre, Vilhelmina, Storuman eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bergs kommun i Berg, Östersund, Härjedalen eller i hela Sverige

Välkommen till Bergs kommun.

Här hittar man både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och det sydsamiska språket är en viktig del av kommunens identitet. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1300 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Fjällvärlden är attraktiv för många, tillsammans med närheten till både Storsjön och Östersund.

Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.



Vi på Tillväxtavdelningen söker nu en medarbetare med ansvar för att möjliggöra etablering av nya företag i Bergs kommun. Är du en driftig, kommunikativ och resultatinriktad person med intresse för samverkan mellan kommun och näringslivsfrågor? Då kan du vara den vi letar efter för tjänsten som etableringsansvarig!

Publiceringsdatum
2022-03-01

Dina arbetsuppgifter
I rollen som etableringsansvarig är ditt huvuduppdrag att skapa fler arbetstillfällen i Bergs kommun genom nya företagsetableringar. Detta sker i nära samverkan med näringsliv och fastighetsägare i kommunen, men även med regionala samverkansaktörer som Region Jämtland Härjedalen mfl. I tjänsten ingår också att arbeta för etablering av nya företag i kommunen, samt möjliggöra nya kommersiella lokaler i samverkan med näringsliv och fastighetsbolag. Utöver detta kommer du även arbeta med att identifiera mark för etablering och utveckling av kommersiell verksamhet.

Kvalifikationer
Fullständig gymnasieexamen är ett krav, gärna med inriktning ekonomi eller handel. Utöver detta är det meriterande om du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot försäljning, handel, affärsutveckling eller motsvarande område vi bedömer vara likvärdigt. Tidigare erfarenhet av affärsutveckling och försäljning är önskvärd. Har du dessutom erfarenhet och kunskap inom detalj-/översiktsplanering är det också meriterande. Likaså om du har erfarenhet och kunskap från fastighetsbranschen eller teknisk konsultverksamhet. Kommer din erfarenhet och kunskap från arbete inom kommunal verksamhet ser vi det som meriterade.

Mycket goda kunskaper i svenska, så väl i tal som skrift, är ett krav. Goda kunskaper i engelska lika så. God system- och datorvana är också en nödvändighet, tillsammans med körkort för personbil (B-körkort). Bergs kommun är en samisk förvaltningskommun och vi ser det därför som meriterande om du har kunskap i sydsamiskt språk och kultur.

Dina personliga egenskaper
Som personer ser vi att du är engagerad och har mycket god förmåga att arbeta självständigt. Du har ett utpräglat mål- och resultatfokus, är duktig på att uppnå konkreta resultat, samt kan effektivt organisera och prioritera i ditt arbete. Vi ser också att du har välutvecklad kommunikationsförmåga och är duktig på att skapa och bibehålla för arbetet nödvändiga relationer.

Vi erbjuder
Att arbeta i Bergs kommun innebär att du blir en del av en organisation i ständig utveckling och framåtrörelse. Våra medarbetare är vår absolut viktigaste resurs och vi värdesätter dig för just din unika kompetens och erfarenhet. Möjlighet till semester- och pensionsväxling finns, samt tillgång till förmånsportalen Benify. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag, visst distansarbete samt möjlighet till friskvårdstimme.

Tjänsten är projektanställning på heltid under två år, med tillsättning så snart som möjligt (enligt överenskommelse). Urval och kallelse till intervju kommer att ske löpande under annonseringstiden.

Varmt välkommen med ansökan till oss på Tillväxtavdelningen!

Kontaktinformation
Anders Englund, Tillväxtchef, (+46) 0687-164 01, anders.englund@berg.se

Fackliga kontaktpersoner, Kommunväxeln, (+46) 0687-161 00

Arbetsplats
Skansvägen 2

840 40 Svenstavik

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstid > 6 månader.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bergs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4484444841".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bergs kommun (org.nr 212000-2502), http://www.berg.se

Kontakt
Kommunväxeln
Fackliga kontaktpersoner
(+46) 0687-161 00

Jobbnummer
6392481

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bergs kommun: