Erfaren upphandlare, flexibel arbetsort

Lantmäteriet, Myndighetsgemensam verksamhet / Inköpar- och marknadsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lantmäteriet, Myndighetsgemensam verksamhet i Gävle, Stockholm, Kiruna eller i hela Sverige

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.

Våra myndighetsgemensamma enheter levererar administrativa tjänster och är ett stöd till Lantmäteriets verksamhetsområden. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs.

Publiceringsdatum
2023-12-21

Arbetsuppgifter
Lantmäteriets inköpsfunktion befinner sig i en utvecklingsfas och vi söker nu efter en driven, affärsmässig upphandlare som kan bidra till att effektivisera vårt upphandlingsarbete. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av kvalificerat inköps-/upphandlingsarbete och som är driven, har känsla för affärer samt vill vara med att utveckla inköp på en av Sveriges modernaste myndigheter.

I den här rollen kommer du självständigt driva upphandlingar och leda kategoristyrt inköpsarbete. Du driver/deltar i hela inköpsprocessen, från analys och strategi till upphandling och avtalsuppföljning. Övrigt arbete består bland annat av att följa utvecklingen inom dina ansvarsområden och att bidra till utveckling av inköpsarbetet på myndigheten.

Du kommer ingå i ett engagerat, socialt och drivet team om nio medarbetare som arbetar med intressanta uppdrag. Du planerar, organiserar och prioriterar själv ditt arbete till stor del, men samarbetar också med inköpsfunktionens övriga medarbetare i vissa gemensamma arbetsuppgifter och större uppdrag. Vi ger alla medarbetare stort förtroende och tillit och du förväntas bidra till de mål som sätts på verksamheten och vår gemensamma trivsel.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant högskole- eller universitetsutbildning, inom exempelvis juridik eller ekonomi, alternativt annan relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet vi bedömer likvärdig. Du har flerårig arbetslivserfarenhet av upphandlingsarbete och du har goda generella kunskaper om inköpsprocessen. För arbetsuppgifterna är det viktigt att du kan kommunicera på svenska på ett tydligt och konstruktivt sätt, både muntligt och skriftligt.

Det är meriterande om du har arbetat som offentlig upphandlare och har förståelse för svensk upphandlingslagstiftning, och vi ser gärna att du har erfarenhet av affärsförhandling. Då Lantmäteriet har stor spend inom IT-området och en stor del av våra upphandlingar angränsar till IT-verksamheten är det även värdefullt om du har tidigare erfarenhet av IT-inköp. Det är även meriterande om du har arbetat med
• avtalsuppföljning/avtalscontrolling
• kategoristyrning
• verksamhetsutveckling
• projektledning, och/eller
• kravhantering/kravformulering.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du är strukturerad, stabil, trygg, samarbetsorienterad och lösningsorienterad. Du trivs med att driva dina ärenden självständigt samtidigt som du tycker om att leda grupper inom dina projekt och att arbeta i olika konstellationer. Du är tydlig i din kommunikation och ger vägledning och stöd till verksamheten i olika delar av inköpsprocessen.

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att du måste vara svensk medborgare samt att en säkerhetsprövning med tillhörande säkerhetssamtal kommer att göras i samband med anställning.

Placeringsort är Gävle, Jönköping, Stockholm eller Uppsala, alternativt annan ort efter överenskommelse.

ÖVRIGT
På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft.

Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs

För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693.

Urval sker löpande under ansökningstiden.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C168592-2023-22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lantmäteriet (org.nr 202100-4888)

Arbetsplats
Lantmäteriet, Myndighetsgemensam verksamhet

Kontakt
Funktionschef inköp
Daniel Pereira
026-63 32 55

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Lantmäteriet, Myndighetsgemensam verksamhet
Senaste upphandlingen: Utskrift- och meddelandetjänst

Jobbnummer
8348510

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lantmäteriet, Myndighetsgemensam verksamhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmäteriet, Myndighetsgemensam verksamhet: