Erfaren tekniker inom IT

Jobquest Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jobquest Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

JobQuest behöver en erfaren IT support (Service Desk Agent) till kund i Stockholm!

Du kommer att arbeta med användarstöd samt incident- och problemhantering för användare. Du kommer att ha en SPOC funktion där du är behjälplig med felanmälan och uppföljning mot externa leverantörer samt sköter koordinering av ärendehantering och eskalering av ärenden till Incident Manager.
I rollen ingår det också att besvara telefonsamtal inom fastställda tider (rullande schema 07.30-17.00), delta i möten, proaktivt förbättra funktionens leverans och kompetensutveckling via det dagliga LEAN arbetet.

Arbetstiden är heltid.

Uppdraget är en del av JobQuest konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos JobQuest men din placering kommer att vara som konsult hos vår kund.

Du har en god samarbetsförmåga. Relaterar till användare på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående.Du har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
Stabil/stresstålig, lugn, och kontrollerad i stressiga situationer.
Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskapet går fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter.

Kompetens/erfarenhet:

• Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Relevant IT-utbildning
• Lean
• ITIL (IT Infrastructure Library)
• Kunskap om ITIL & processinriktat arbete
• Helpdesk & IT Support
• Service Desk
• Erfarenhet från krävande Service Desk-miljö
• Dokumenterad erfarenhet från multisourcad leveransmodell (IT)
• Svenska och Engelska i tal och skrift
• Erfarenhet från komplexa systemmiljöer
• Erfarenhet av ITIL-kompetens (ceritifiering el liknande)och processorienterat arbete
• Grundläggande IT-kompetens, men bred kännedom om komplexa systemmiljöer

Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Din ansökan:

Ansök så snart som möjligt via vår CV databas på www.jobquest.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev, namn och nummer till två referenser. (Vi ringer inga referenser innan du är aktuell för tjänsten)

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post kontakt@jobquest.se

Kollektivavtal: JobQuest är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag.

När du skickar in din ansökan godkänner och samtycker du till att JobQuest behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer

Om JobQuest:

JobQuest är ett snabbt växande bemannings- och rekryteringsföretag med lång och bred branscherfarenhet. Vi vet att bredd skapar möjligheter, både för dig som kund och för dig som kandidat. Vår målsättning är att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb. Just därför är det så viktigt för oss att vara Personliga, Nyskapande, Professionella och Handlingskraftiga i relation till kund och kandidat.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-05-24

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therés Rydell

Företag
Jobquest Sverige AB

Adress
Jobquest Sverige AB
Upplandsgatan 7
11123 Stockholm

Kontorsadress
Upplandsgatan 7 11123 Stockholm

Jobbnummer
3518253

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

     

Prenumerera på jobb från Jobquest Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jobquest Sverige AB: