Erfaren Supporttekniker till Swedish Match i Göteborg/Kungälv

Swedish Match / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Swedish Match i Göteborg, Kungälv, Tidaholm, Vetlanda, Lund eller i hela Sverige

Vill du arbeta i en kundfokuserad och personlig Servicedesk med stora möjligheter att påverka och utveckla både dig själv och servicedesken? - Då har vi tjänsten för dig som vill ta nästa steg i din karriär och som känner att du vill vara en del av ett framgångsrikt team. Swedish Match avser förstärka sin lokala närvaro och söker därför två självdrivna serviceproffs att anta uppdraget att skapa en ny högkvalitativ Service Desk i Göteborg/Kungälv.

Din roll och dina arbetsuppgifter

Du som erfaren supporttekniker inspireras och drivs av höga krav och förväntningar. Du kommer att bidra med din kunskap, dina samlade erfarenheter och personliga egenskaper i arbetet med att både ge förstklassigt IT support och att utveckla servicedesken. Servicedesken har ett mycket gott rykte inom koncernen och god kontakt med användarna. I din roll kommer du att vara användarnas första kontakt med IT-avdelningen. Du kommer att arbeta med varierande och tekniskt avancerade problem som ställer höga krav på att du som person är flexibel, serviceinriktad och tekniskt kunnig.

Vi tror på frihet under ansvar och det kommer att finnas utrymme att delta i olika förändringsprojekt och du kommer att få möjlighet att utvecklas och specialisera dig inom relevanta områden. Du sätter själv gränsen genom nivån på ditt engagemang och uppnått resultat. Servicedesken supporterar användare inom Swedish Match i Sverige, Norge och USA. Utöver att ge användarna 1:st line support så ger servicedesken även 2:nd line support och arbetar tätt tillsammans med 3:rd line, ansvarar för användarutbildningar, sköter viss monitorering, ansvarar för systemförvaltning av SCSM samt driver och deltar i olika förbättringsinitiativ - som även sträcker sig utanför servicedeskens ansvarsområde.

Servicedesken består idag av kollegor i Stockholm och i USA, dessa har ett nära samarbete och utbyter kunskaper och erfarenheter regelbundet. För att kunna ge användarna i Kungälv och Göteborg en personligare service har Swedish Match nu beslutat att starta upp servicedesken på plats i Kungälv och Göteborg där du med ditt driv, engagemang och gedigna erfarenhet kommer att få ett stort ansvar i uppbyggnadsfasen. Detta kan innebära resor till Stockholm.

De huvudsakliga tekniska områden du kommer att arbeta med är; Windows klientoperativ, AD, Exchange, iOS enheter, SCSM och nätverk.

Publiceringsdatum
2017-05-05

Profil
Du har lång erfarenhet från arbete inom service och support, gärna som teamlead eller med erfarenhet av annan position där du även arbetat med förbättringar/förändringar. Du har ett brinnande intresse för IT och teknik.

Du drivs av höga krav och förväntningar, från både användare och kollegor, och du har vilja och förmåga att både möta och överträffa dessa. Du är en övertygad lagspelare som vet att framgången är ett resultat av lagets insats. Du är noggrann, fokuserad, processinriktad och tycker om att ta initiativ för att bidra med nya lösningar.

Du behärskar engelska i både tal och skrift.

Vi ser gärna att du har någon form av högre utbildning från relevant område.

Kontaktperson för detta jobb
Vi vill ha din ansökan snarast. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Sigma Recruit. Detta är en fast tjänst och anställningen är på Swedish Match med placering i Göteborg. Registrera din ansökan via www.sigmarecruit.se/jobb/. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Tomas Ljung: tomas.ljung@sigma.se eller 073 072 13 34.

Om Swedish Match Swedish Match vision är "En värld utan cigaretter" och våra kärnvärden är Passion, Ägarskap, Kvalitet och Innovation. Dessa grundpelare har stor genomslagskraft i vårt dagliga arbete, och för oss är varje enskild medarbetare en avgörande del av vårt vinnande lag. På Swedish Match ges du möjligheten att bli en del av ett företag med både stolt tradition och stark innovationskraft. Vi vet att en bra arbetsplats har en jämn fördelning av män och kvinnor, och att den präglas av öppenhet mot olika kulturer. Detta arbetar vi strategiskt med i vårt jämställdhets- och mångfaldsarbete.

Swedish Match utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter under marknadsledande varumärken inom produktområdena Snus och moist snuff, Tändprodukter (tändstickor, tändare och kompletterande produkter) samt Övriga tobaksprodukter (cigarrer och tuggtobak). Tillverkning sker i sex länder och försäljningen är störst i Skandinavien och i USA. Koncernens globala nettoomsättning för år 2015 uppgick till 14 486 MSEK och antalet medarbetare uppgick i genomsnitt till 4 488. Swedish Match aktie är noterad på Nasdaq Stockholm (SWMA). Några välkända varumärken: General, Göteborgs Rapé, Ettan, Catch, Solstickan, Longhorn, White Owl, Fiat Lux och Cricket.

Varaktighet, arbetstid
x x

Ersättning
x

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tomas Ljung +46 730721334

Företag
Swedish Match

Adress
Swedish Match
Valhallavägen 117 G
11531 Stockholm

Kontorsadress
Valhallavägen 117 G

Jobbnummer
3478572

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Swedish Match

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Swedish Match: