Erfaren Supportansvarig

Åklagarmyndigheten Riksåklagarens kansli / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Riksåklagarens kansli i Stockholm

Åklagarmyndigheten har en central roll i brottsbekämpningen och bidrar till ett rättssäkert samhälle. Vi finns över hela landet och har ca 1 400 medarbetare. Hos oss arbetar bland annat åklagare, administratörer, ekonomer och statistiker. Vi erbjuder kompetensutveckling, flexibla arbetstider och karriärmöjligheter.

Diarienummer ÅM-A 2012/0623

Myndighet i förändring söker erfaren supportansvarig. 

Åklagarmyndighetens IT-avdelning finns på Riksåklagarens kansli på Östermalm i Stockholm. Avdelningen utgör ett stöd för hela Åklagarmyndigheten och levererar olika typer tjänster inom olika områden för myndighetens kärnverksamhet och övriga avdelningar. IT-avdelningen ansvarar för myndighetens IT-produktion och IT-utveckling samt för IT-driften. Avdelningen består idag av cirka 30 medarbetare. 

Som supportansvarig kommer du att arbeta med first- och/eller secondline användarsupport, samt hjälpa till med frågor gällande telefoni och mobilabonnemang. Du kommer att organisera myndighetens kundcenter och utveckla IT-avdelningens supportrutiner och -processer. Du kommer även att vägleda övriga kollegor. Vi är måna om att du får vägledning för att lära dig verksamhetens rutiner och system. 

Vi söker dig som har flera års erfarenhet från second-line IT-support samt en relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot IT och teknik. Vi vill att du har dokumenterad kompetens inom IT och support från arbete eller vidareutbildning med praktik. Du har även mycket goda kunskaper inom Windows 7 klienter med kringutrustning, samt grundförståelse i Unix.

I övrigt ser vi som positivt om du har kunskaper inom

• System Center Service Manager 2010
• Share Point
• Active Directory
• Oracle och/eller Ms SQL Server

Det är mycket meriterande om du har påvisad god förståelse för Agila arbetssätt, samt erfarenhet från arbete i projektform. Optimalt är du PSM I eller CSM.

Som person är du självgående, drivande och strukturerar dina arbetsuppgifter med strävan mot ökad effektivitet och nöjda användare. Du trivs i en miljö där du kan komma med nya idéer och angreppssätt på verksamheten. Saklighet och tydlighet i kommunikation med användare och kollegor är något som du ser som naturligt.

Personliga egenskaper som vi efterfrågar är att du  

• är serviceinriktad och mån om att uppnå hög kundkvalité
• har ett pedagogisk tillvägagångssätt
• har lätt att ta till dig information
• tar initiativ och är bra på att hitta relevant information på egen hand 

Det är mycket positivt om du är tekniskt lagd, men samtidigt trivs med kontakter via telefon, e-post och på plats i huset. 

Tillträde snarast. Vi tillämpar provanställning.

För mer information vänligen kontakta IT-chef Marina Keuper på 010-562 51 40. Facklig kontaktperson för Jusek är Anna Åkesson 070-665 29 25 och för ST Veronica Yng Gisslin 072-241 06 06.

Vi eftersträvar mångfald, jämställdhet och jämn könsfördelning.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2012-04-20

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-27
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marina Keuper, 010-562 51 40

Företag
Åklagarmyndigheten Riksåklagarens kansli

Adress
Åklagarmyndigheten Riksåklagarens kansli
Box 5553
11485 Stockholm

Jobbnummer
1221389

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åklagarmyndigheten Riksåklagarens kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åklagarmyndigheten Riksåklagarens kansli: