Erfaren Speditör till Itella Logistics AB

Aktiebolaget Söder & Co Consulting / Speditörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speditörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aktiebolaget Söder & Co Consulting i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-02-05

Om företaget
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.

Årligen utses färre än 0,5 procent av alla Sveriges aktiebolag till Gasellföretag av Dagens Industri. Det är med glädje vi kan meddela att Söder & Co har blivit utnämnt till Gasellföretag 2013.

Om företaget
Itella Logistics erbjuder transporter och logistiktjänster från egna kontor inom hela Östersjöregionen. Tillsammans med noga utvalda samarbetspartners runt om i världen erbjuder vi de bästa lösningarna för vägtransporter. Vi har specialiserat oss på individuella logistiklösningar som enkelt kan kombineras och anpassas till varje kunds unika behov. Idag är vi det snabbast växande logistikföretaget i Norden. Framgången bygger på serviceinriktade medarbetare med insikt i hela transportkedjan samt på stor förståelse för kundernas affärsverksamhet och behov.

Läs mer på www.itellalogistics.se

I samarbete med Söder & Co söker vi nu en erfaren Speditör!

Arbetsuppgifter
• Kund-/partnersupport - Itellas ansikte mot kund/partners.
• Ta emot bokningar från kund/partners; säkerställa korrekt angivna bokningsuppgifter.
• Löpande kontrollera/korrigera/registrera bokningar.
• Tullhantering; import/export.
• Säkerställa att nödvändig dokumentation följer med godset (t.ex.; ADR-handlingar, tulldokumentation, fakturor, EUR cert, fraktsedlar).
• Ta emot transportreklamation från kund, sammanställa underlag och vidarebefordra till reklamationsansvarig.
• Sökning av gods, avisering samt leveransbevakning.
• Kundvård i form av merförsäljning, ta emot diverse transportrelaterade frågor av kund/partner och säkerställa en hög kundnöjdhet.
• Loss- lastrapporter.
• Prisfrågor; lämna pris till kund/partner.
• Estimera kostnader på sändningsnivå.
• Estimera & fakturera intäkter på sändningsnivå.
• Varuförsäkring av gods.
• Delaktig i implementering av ny kund/partner kopplat till uppsättning av arbetsrutiner och kund-/partnersupport.
• Samarbeta med Trafik admin/dispo/försäljning.
• Övriga förekommande arbetsuppgifter på avdelningen.

Övriga förväntningar;

• Förväntas upprätthålla och vidareutveckla överenskomna arbetsrutiner i det dagliga arbetet inom spedition.
• Vara kunskapsbank och bollplank för övriga organisationen gällande speditionsfrågor.
• Skapa, underhålla och utveckla goda relationer med kund/leverantör/partner.

Profil
Vi tror du besitter följande kompetenser, egenskaper och erfarenheter;

• Skrymmeberäkning för olika transportslag (väg, inrikes/utrikes).
• Räkna ut priser utifrån offerter/prislistor och avtal (kund/leverantör/agent).
• Skall kunna inco-/combiterms.
• ADR utbildning.
• Tullutbildning; import/export.
• Kunna läsa och tyda Avtal/offerter/prislistor (kund/leverantör/partner).
• Kunskap om och erfarenhet av transportplanering av bilar.
• Uthållig, stresstålig och van att hantera många arbetsuppgifter parallellt utan att tappa fokus.
• Krav på Svenska och Engelska i tal och skrift då stora delar av vår totala kommunikation sker på engelska. Ytterligare språk är meriterande.
• Social kompetens, bra på att bygga relationer med kunder, agenter samt medarbetare.
• God samarbetsförmåga.

Då urval och intervjuer sker löpande är du välkommen med din ansökan snarast, dock senast 2015-02-15.
För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Jessica Jönsson; 0707-27 90 99.

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-15
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 958
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Jönsson 070- 72 79 099

Företag
Aktiebolaget Söder & Co Consulting

Adress
Aktiebolaget Söder & Co Consulting
Druveforsvägen 29
50433 Borås

Kontorsadress
Druveforsvägen 29, Borås

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2156764

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aktiebolaget Söder & Co Consulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aktiebolaget Söder & Co Consulting: