Erfaren skattejurist och avdelningschef

Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm, Huddinge, Sollentuna, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Tysk-Svenska Handelskammaren söker en erfaren skattejurist som chef för skatteavdelningen.

Tysk-Svenska Handelskammarens uppdrag är att utveckla handeln mellan Tyskland och Sverige. För mer info om Kammarens tjänsteutbud se www.handelskammer.se . Skatteavdelningen har för närvarande 8 medarbetare som på tyska och svenska hanterar över 250 kunduppdrag och erbjuder momsservice samt skatterådgivning för utländska företag verksamma i Sverige samt för svenska företag verksamma i Tyskland.

Tysk-Svenska Handelskammaren satsar aktivt på moderna administrativa rutiner och processer för att tillhandahålla det senaste för medarbetare och kunder. I kontoret på Valhallavägen i Stockholm arbetar kring 55 medarbetare i ljusa moderna lokaler med bra arbetsmiljö. Alla medarbetare präglas av stark sammanhållning och teamkänsla.

Publiceringsdatum
2014-07-07

Kvalifikationer
Du har juristexamen och/eller ekonomexamen samt ytterligare minst 5 års yrkeserfarenhet med skatterättslig specialinriktning, gärna från redovisnings- eller revisionsbyrå och/eller Skatteverket.

Vi ser gärna att du har internationell skattejuridisk kompetens samt ett genuint intresse för momsfrågor, dubbelbeskattningsavtal och individbeskattning i internationella sammanhang. Erfarenhet av tysk skattelagstiftning är meriterande.

Du har dokumenterad erfarenhet från personal- och resultatansvar och kan både etablera och utveckla förtroendefulla kundkontakter. Du delar gärna med dig av dina kunskaper, och du tycker om att leda personal.

Utmärkt förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på både tyska och svenska samt goda kunskaper i engelska är en förutsättning för tjänsten.

Som person är du ansvarstagande, affärsmässig, utåtriktad, driven och orädd. Du uppskattar samarbete mellan kollegor samtidigt som du är van vid att jobba självständigt och att leverera under tidspress. Du tycker om kundkontakt och har stark servicekänsla. Du ser fördelarna i att jobba med gemensamma rutiner och att arbetet dokumenteras, delas och lätt kan följas upp.

ÖVRIGT
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi ser gärna att du anger löneanspråken i ansökan.

Din ansökan skickas senast den 18/8 till ansokan@handelskammer.se . Intervjuer kommer att ske löpande.

Brinner du för skatt och uppskattar en flerkulturell arbetsmiljö kommer jobbet att passa dig!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-18
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@handelskammer.se

Kontakt
Karl-Heinz Gössling, vice vd 08-6651821 karl-heinz.goessling@handelskammer.se

Företag
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Adress
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM

Kontorsadress
Valhallavägen 185

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-6651800
Faxnummer: 08-6651804
E-postadress: info@handelskammer.se

Jobbnummer
1933536

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB: