Erfaren Registrator till Botkyrka kommun

Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Botkyrka, Ekerö, Huddinge, Södertälje, Stockholm eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-05-16

Om tjänsten
Nu söker vi dig med tidigare erfarenhet att jobbat som Registrator.

Omfattning: Heltid 100%
Start: Omgående
Längd: 6 månader, eventuellt längre.

• Möjlighet till semester efter v 31
• Möjlighet till distansarbete vissa dagar, men med inställelsetid om något akut skulle behöva ordnas på plats kontoret.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten och arbetsuppgifterna
Stabsenheten på samhällsbyggnadsförvaltningen söker en registrator för arbete främst inom miljö-, och hälsoskyddsnämndens verksamhet med uppgifter inom miljö, livsmedel, alkohol och tobak. Du arbetar i miljöenhetens verksamhetssystem Ecos2 med arbetsuppgifter som innefattar såväl att registrera som diarieföra inkomma ärenden.
Du kommer även att jobba i kommunens gemensamma ärendehanteringssystem Public360.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som registrator inkluderar hantering av både digital och fysisk post, registrering av dokument, kvalitetssäkring, arkivering, samt fördelning av ärenden. Du fungerar som stöd för verksamheten i ärenden som rör registrering och expediering av handlingar.

Din uppgift är att känna till vilka handlingar som ska diarieföras och hur det ska göras. Du ska kunna stötta förvaltningen i sekretessbedömning vad gäller vilka handlingar som kan lämnas ut eller inte. Dagligen kommer du att behöva bedöma och fördela stora mängder information vilket ställer stora krav på din förmåga att prioritera och självständigt planera det egna arbetet.
Arbetet som registrator hos oss innebär en nära kontakt med miljöchefen och medarbetarna på miljöenheten. Du fungerar som ett konsultativt stöd mot verksamheten och ger råd och stöd i både system-, informations- och ärendehanteringsfrågor utifrån de lagar och förordningar som styr informationshanteringen inom offentlig förvaltning.

Vem är du?
För att vara aktuell för rollen, behöver du uppfylla nedan kriterier:

Efterfrågade kvalifikationer utöver angiven tjänstebeskrivning för området:

• Gärna erfarenhet från arbete inom miljö- och hälsoskyddsområdet
• Meriterande med erfarenhet från att ha arbetat i Ecos2
• Har erfarenhet från att ha arbetat i Public 360
• Har erfarenhet från en politiskt styrd organisation.

Du har minst en gymnasieexamen med påbyggnad inom registratur eller administration samt har arbetat med kvalificerat administrativt arbete eller registratur i minst två år. Du har god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet.

Vi ser gärna att du även har god kännedom om centrala lagar inom registatorsområdet (bl.a. arkivlagen, offentlighets- och sekretesslagen, förvaltningslagen, kommunallagen samt GDPR) och mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Om verksamheten
Låter detta som det skulle vara ett uppdrag för dig?
Då ansöker du via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande, observera att det är kort ansökningstid och att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.

Välkommen!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "71491".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Office Professionals AB

Kontakt
Jörgen Piontek
jorgen.piontek@poolia.se
076-014 88 27

Jobbnummer
8684880

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: