Erfaren projektledare inom livmsedelsupphandling

Upphandlingsmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Upphandlingsmyndigheten i Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Upphandlingsmyndigheten är Sveriges kunskapscentrum för offentliga affärer. Vi är en ny modern myndighet som utvecklar offentlig upphandling med fokus på effektivitet, hållbarhet och innovation. Vi ger stöd till nytta för kommuner, landsting, statliga myndigheter och leverantörer genom hela inköpsprocessen. Myndigheten är i en uppbyggnads- och förändringsfas vilket innebär att du som medarbetare har stora möjligheter att bidra till myndighetens utveckling.

Vi söker en engagerad och erfaren projektledare som vill ge stöd kring hållbar livsmedelsupphandling. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande med stora möjligheter att påverka och utveckla verksamhetsområdet. Du arbetar både självständigt och tillsammans med andra i kreativa arbetsgrupper. Din roll kommer omfatta bred samverkan med externa intressenter.

Publiceringsdatum
2016-08-09

Arbetsuppgifter
• Du driver projekt kopplat till området hållbar livsmedelsupphandling.
• Du bedriver utredningsarbete, utarbetar kriteriestöd i samarbete med intressenter kring olika aspekter av hållbar livsmedelsupphandling.
• Du initierar och deltar i forum för konstruktiv dialog med målgruppen.
• Du sprider kunskap om vårt stöd och hållbar livsmedelsupphandling både muntlig och skriftlig.

Bakgrund
• Du har akademisk examen eller motsvarande erfarenhet som är relevant för tjänsten.
• Du har flera års praktisk erfarenhet av arbete inom livsmedelsområdet.
• Du har kunskap om och/eller praktisk erfarenhet av offentlig upphandling.
• Du har flera års erfarenhet av projektledning.
• Du har erfarenhet av att föreläsa och hålla utbildningar.
• Du har erfarenhet av hållbarhetsarbete.

Dina personliga egenskaper
• Du har förmågan att formulera dig så att målgruppen tar till sig budskapet.
• Du är utåtriktad, engagerad och tycker om att hålla presentationer och anföranden i olika sammanhang.
• Du är en skicklig projektledare och är van att leda grupper med olika intressen.
• Du har god samarbetsförmåga och gott omdöme.
• Du har initiativförmåga, är resultatinriktad och har god förmåga att prioritera.
• Du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Anställningen
Anställningen är en visstidsanställning på heltid under två år.

Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.

Så ansöker du
Tycker du att detta låter intressant och vill vara en del i att utveckla Sveriges kunskapscentrum för offentliga affärer? Skicka din ansökan till registrator@uhmynd.se alternativt Upphandlingsmyndigheten, Box 451 40, 104 30 Stockholm senast den 22 augusti 2016. Märk ansökan med UHM-2016-0123. Bifoga CV och personligt brev där du beskriver varför du söker arbetet.

För mer information, kontakta:
Annie Stålberg, enhetschef, 08-586 217 08
Anna Christiansson, SACO-S, 08-586 217 26
Monica Sihlén, ST, 08-586 217 20

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-22
Ange följande referens när du ansöker: UHM-2016-0123
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@uhmynd.se

Företag
Upphandlingsmyndigheten

Adress
Upphandlingsmyndigheten
Box 45140
10430 Stockholm

Kontorsadress
Torsgatan 13
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-58621700

Jobbnummer
2985746

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Upphandlingsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Upphandlingsmyndigheten: