Erfaren operativ inköpare

Experis Finance Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Ulricehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ulricehamn, Borås, Mullsjö, Tranemo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Ulricehamn, Borås, Falköping, Jönköping, Vaggeryd eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Vi söker nu en erfaren operativ inköpare med placering i Ulricehamn. Tjänsten är ett konsultuppdrag, med start i mitten av augusti, och du blir anställd på Experis AB.

Publiceringsdatum
2014-08-12

Dina arbetsuppgifter
Som inköpare fokuserar du på att effektivisera hemtagning genom ett vältrimmat operativt inköpssystem, goda leverantörskontakter och god kommunikation med interna och externa kunder. Tillsammans vidareutvecklar och specialiserar du/ni det operativa inköpsarbetet så att det stödjer koncernens resa mot en integrerad logistiklösning från leverantör till slutkund. Du kommer att vara en viktig del i koncernens utveckling och möjligheterna blir flera att utveckla din kompetens inom inköpsområdet.

De vanligaste arbetsuppgifterna består av:
• Att styra, utveckla och effektivisera eget arbete i samråd med chef.
• Att aktivt arbeta med tillgänglighet, kapitalbindning samt leverantörernas servicegrad i enlighet med de satta målen med respektive affärsområde.
• Att i samråd med den taktiska planeraren aktivt bidra till ett planerat inflöde till centrallagren
• Att ha övergripande ansvar för egna leverantörers servicegrad och artiklar
• Att skapa en bra kommunikation med alla kontaktytor - leverantör, inköp, affärsområde, logistik och finans - för att säkerställa det löpande inköpet.
• Att ansvara för att rutiner och regelverk för eget avropsarbete efterlevs.

Vem är du?
Du har flerårig operativ inköpsbakgrund både praktiskt och teoretiskt. Du är van att hantera inköpsfrågor och vet vilka krav som ställs för ett optimalt inköp. Du har stor vana vid leverantörsrelationer och vana vid förhandlingar ses som en merit. Du behärskar inköp direkt via ett affärssystem, och är intresserad av att vidareutveckla arbetet i systemet. Du kan Excel och gillar siffror. Du talar och skriver på svenska och engelska.

Vi förväntar oss att du är en engagerad person med god analytisk förmåga och ett bra siffersinne för att snabbt kunna se samband och hitta alternativa lösningar. Du är en relationsbyggare och god kommunikatör med stor ödmjukhet och lyhördhet och med hög grad av serviceförmåga.

Kontaktperson för detta jobb
Urval sker löpande. Kontaktperson är Karina Andersson, 033-23 74 62, karina.andersson@se.experis.com .

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karina Andersson 033-23 74 62

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
1959314

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: