Erfaren och driven chefsassistent till storbank

Perido Skills AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av arbete som chefsassistent och trivs i en energirik arbetsmiljö där du får nytta av din kreativa sida och ditt genuina intresse för administration? Tror du att bankvärlden är din framtida arbetsplats där ingen dag är den andra lik och triggas du av oändliga utmaningar? Då ska du läsa vidare!

Publiceringsdatum
2016-09-21

Beskrivning
Perido söker nu en erfaren chefsassistent till en av våra kunder, en storbank i centrala Stockholm som behöver stärka upp sitt Markets Assistant-team med en duktig och engagerad medarbetare.

I rollen som chefsassistent kommer du att arbeta nära en chef på marknadsavdelningen och sköta administrativa delar i dennes dagliga arbete. Detta kan innebära alltifrån att svara mejl, planera och boka möten till att strukturera runt så att personen har ett fungerande schema. Du kommer även att assistera säljteamet och sköta administrativa delar såsom planering och bokning av möten, resor, konferenser samt ansvara för fakturahantering. Vidare kommer du att arrangera seminarium samt förbereda och hålla ordning under konferenser. Du blir en del av ett assistentteam som stöttar varandra i det administrativa arbetet likväl som du kommer att arbeta självständigt och framförallt avlasta chefen med administration och logistiken runtikring.

Vi tror att du som söker tjänsten är en framåt person som vågar ställa frågor och är nyfiken på att lära dig nya moment i arbetet. Du har lätt för att anpassa dig och tar ansvar i dina uppgifter genom att prioritera och strukturera upp dina arbetssysslor. För att trivas i rollen bör du även ha ett stort intresse för administration och trivas med att arbeta i tätt samarbete med dina kollegor. Du skriver och talar flytande både på svenska och engelska, vilket är en förutsättning för det administrativa arbetet.

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasial utbildning
• Minst 2 års erfarenhet av arbete som chefsassistent eller av liknande roller
• Goda kunskaper i MS-Office
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande

• Arbetserfarenhet inom finans- och bankverksamhet

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare med start enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 14196SH i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
14196SH

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se

Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 14196SH

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80

Jobbnummer
3060990

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: