Erfaren och analytisk inköpare

BraunAbility Europe AB / Inköpar- och marknadsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BraunAbility Europe AB i Lerum

Vill du vara en del av en organisation som förändrar liv på riktigt? På BraunAbility jobbar vi för att ge människor friheten att leva självständiga liv. Vi skapar och säljer produkter som möjliggör för personer med begränsad rörlighet att köra bil eller åka som passagerare. Tillsammans arbetar vi för att hjälpa människor få uppleva oberoende mobilitet i ett inkluderande samhälle.
Vi söker nu efter en ny medlem i vårt Supply Chain team.
Nyckeluppgifter och ansvar
Dagliga inköp av råmaterial och komponenter från globala leverantörer i linje med specificerade mål för kostade, kvalitet och lageromsättning.
Arbeta nära med fabrikerna i Storbritannien och DK.
Analysera och arbeta med ständig förbättring kring lagerkonsumtion och fatta beslut om lagerhållning och köp för att uppfylla affärsmålen.
Tillhandahålla en snabb service till andra delar av verksamheten (produktutveckling, projekt och ingenjörerna) för att köpa nya delar och ge offerter ledtider.
Analysera, utvärdera och rapportera leverantörer
Rapportera produktkostnadsförändringar som kan påverka verksamheten.
Arbeta med vår kvalitetsavdelning för att säkerställa att produktkvalitetsstandarder och kraven inom affärskvalitetssystems processer uppfylls.
Arbeta med kostnadsreduceringsprojekt.
Fåtal tjänsteresor till Storbritannien och Danmark kommer att krävas.

Om dig
Med driv, intresse och initiativ att utmana och förbättra befintliga processer och arbetssätt tror vi att du kommer att lyckas som inköpare på BraunAbility.
Du kommer att behöva prioritera och proaktivt delta i och driva kostnads-, effektiviserings- och resursprojekt. Du talar och skriver engelska på en relativt hög nivå då du kommer att kommunicera med leverantörer, både på brittiska och danska fabriker. För denna tjänst behöver du ha efterhet från något större MPS-system (ERP).
Meriterade efterenheter är:
ERP systemet Monitor
Lager och logistik
Projektledning
Tidigare erfarenhet av inköpsroll eller liknande position
Tillverkningsindustrin och inköp från lågkostandsländer

Vad vi erbjuder
Kollektivavtal
Fast lön enligt överenskommelse
Utvecklingsmöjligheter
Hälsoundersökningar och tillgång till gym på arbetsplatsen
Mycket aktiviteter för trivsel och välmående

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och faller under Unionens Teknikavtalet. Start enligt överenskommelse och tjänsten är placerad på huvudkontoret i Stenkullen.
För frågor om tjänsten, tveka inte att kontakta Annette Bennour, Supply Chain Manager: Annette.bennour@braunability.eu
Skicka ditt CV och ett personligt brev till: work.se@braunability.eu
Märk din ansökan med "Inköpare" i ämnesraden.
Vi tror på en inkluderande arbetsmiljö där olikheter uppmuntras och värderas. Vi välkomnar därför sökande oavsett bakgrund.
Gör skillnad och bli en del av BraunAbility idag.
Vi ser fram emot att få lära känna dig!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-12
E-post: work.se@braunability.eu

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Inköpare".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
BraunAbility Europe AB (org.nr 556422-9010)
Åkerivägen 7 (visa karta)
443 61  STENKULLEN

Jobbnummer
8189165

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BraunAbility Europe AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BraunAbility Europe AB: