Erfaren löneadministratör som söker nya utmaningar

Skövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor / Ekonomiassistentjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor i Skövde

Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare.

Löneenheten i Skövde kommun har i uppdrag att betala ut lön till samtliga anställda inom Skövde kommun, bolag och förbund inom Skövde stadshus AB samt kommunerna Tibro och Grästorp. Enheten har under en längre tid arbetat intensivt med implementering och driftsättning av nytt lönesystem.

Enheten består av övervägande delen kvinnor. Åldern är spridd från ca 23-65 vilket gör att det finns ett brett spektrum på erfarenhet. Flera av medarbetarna har börjat på enheten de senaste två åren och vi har både bred och djup kompetens inom lönehantering och lönesystem. Eftersom många medarbetare har börjat de senaste åren är enheten en grupp i förändring. Medarbetarna är nyfikna, delar med sig och hjälper varandra i stor utsträckning. Enheten arbetar löpande med ständiga förbättringar i det dagliga arbetet. Stor fokus i arbetet är att kvalitetssäkra löneprocessen vilket görs med utgångspunkt i tillitsstyrning, gemensamt arbete, ansvar och mandat.

Enheten är organiserad i Servicedesk/support, Löneadministration och System/Ekonomi och arbetar teambaserat.


Publiceringsdatum
2018-10-16

Arbetsuppgifter
Denna roll är perfekt för dig som har arbetat några år med lönehantering och som söker en större organisation med många kollegor nära dig.
Du kommer att vara placerad i ett av löneteamen som finns på enheten. Arbetet innebär mycket självständig lönehandläggning i form av löpande lönekörningar och hantering av ärenden som inkommer via Servicedesk lön, antingen via telefon eller mail. Du kommer att genomföra rättningar och utredningar av löneutbetalningar som av olika skäl behöver hanteras.
Utöver det enskilda arbetet arbetar du även tillsammans med övriga kollegor i löneteamet eller inom enheten för att kvalitetssäkra och förbättra våra löneprocesser. Goda möjligheter finns för dig som också vill arbeta specialiserat inom ett visst område, exempelvis årsarbetstid.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
Hantera komplexa ärenden gällande avtalsfrågor och olika anställningsformer
Hantera ärenden via lönesupporten, schemaläggningsfrågor med mera
Löpande lönehantering för kunder och samarbetspartners
Teamarbete, APT, Servicedesk lön/telefonsupport


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en examen från gymnasiets ekonomiska linje alternativt har arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren finner motsvarande. Har du en eftergymnasial utbildning inom löneadministration är det meriterande.
För att klara denna roll krävs att du har erfarenhet av arbete med löne- och avtalsfrågor vilket gör att du förväntas vara självgående i hanteringen av lönefrågor efter en kortare introduktion. En förutsättning för att klara detta är att du har kunskap och erfarenhet av att hantera lönesystem.
Meriterande är:
• Administrativ kommunal erfarenhet
• Erfarenhet av att arbeta med och tillämpa kollektivavtalet Allmänna Bestämmelser
• Kunskap och erfarenhet av följande system:
o HR-plus
o Medvind
o HR portalen
o WinLAS
Goda kunskaper i officepaketet är en förutsättning för att klara rollen.
Dina språkliga kunskaper ska vara goda avseende Svenska. Vi ser gärna att du behärskar andra språk, exempelvis engelska, arabiska eller thailändska.

För att vara framgångsrik i denna roll ser vi att du är en person som är noggrann, detaljmedveten, kommunikativ, lyhörd, tålmodig, korrekt, serviceinriktad, och uthållig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Då rollen som löneadministratör innebär mycket insyn i våra system där du hanterar utbetalningar kommer vi att kräva utdrag från belastningsregistret från den som ska rekryteras.

OBS!
Som del i din ansökan vill vi att du genomför ett kortare test vilket vi kommer att använda som del i urvalet. Notera att du har till och med 2018-10-27 att göra testet. Länk till testet kommer att skickas automatiskt till den mailadress du anger i din ansökan. Kontrollera så att mailet inte fastnar i skräppostfiltret.

ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika verksamheter riktade till kvinnor och män, pojkar och flickor oavsett bakgrund och tillhörighet samt arbetsplatser fria från diskriminerande strukturer.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-29
Ange följande referens när du ansöker: A820773
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Olof Bergman 0500-49 82 84

Företag
Skövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor

Adress
Skövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor
Fredsgatan 4
54183 SKÖVDE

Kontorsadress
Fredsgatan 4 SKÖVDE

Jobbnummer
4404670

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor: