Erfaren HR-specialist till Verksamhetsstöd, Gävle

Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 420 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster. Statens servicecenter ska verka för att antalet anställda i staten som omfattas av myndighetens tjänster ökar. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Här får du bidra med din HR-kompetens för att vidareutveckla en ung myndighet i stark tillväxt.

Din placering är på HR-enheten inom avdelningen Verksamhetsstöd vid huvudkontoret i Gävle. Avdelningen ansvarar för Statens servicecenters ekonomiska styrning, HR, upphandling och inköp, arkiv och registratur samt fastighets- och internservice. I HR-enhetens ansvarsområde ingår kompetensförsörjning, lönebildning, arbetsmiljö och övriga HR-frågor. Vi har stort fokus på utveckling av både nya och befintliga HR-processer och verktyg.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som HR-specialist arbetar du såväl operativt som strategiskt inom hela HR-området och stödjer myndighetens chefer i HR-frågor. Du medverkar i övriga avdelningars utvecklings- och förändringsarbete. Förhandlingar och samverkan med arbetstagarorganisationerna ingår även i arbetsuppgifterna. Kompetensförsörjningen sker dels genom rekrytering men även med verksamhetsövergångar från andra statliga myndigheter. Rollen har en hög grad av självständighet samtidigt som du samarbetar som en av fyra medarbetare i vårt HR-team.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom HR-området eller motsvarande kompetens
• Flerårig erfarenhet av operativt och strategiskt arbete inom HR
• Goda kunskaper om arbetsrättsliga frågor
• Goda kunskaper i MS Office

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet från HR-området inom statlig verksamhet
• Erfarenhet från utvecklings- och förändringsarbete

Vidare ska du:
• Ha god förmåga att planera och organisera ditt arbete
• Ha förmåga till helhetssyn och strategiskt tänkande
• Vara initiativrik och utvecklingsorienterad
• Ha god samarbetsförmåga
• Ha god kommunikationsförmåga i tal och skrift

Publiceringsdatum
2017-08-30

Övrig information
Anställningen är placerad i Gävle.
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen innebär en del resande.
Vi tillämpar provanställning.

Välkommen med din ansökan senast den 18 september.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Britt Zetterberg, HR-chef britt.zetterberg@statenssc.se 010-45 60 121

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
Statens servicecenter
FE 15
80171 GÄVLE

Kontorsadress
Ruddammsgatan 30, Gävle

Jobbnummer
3670651

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: