Erfaren HR-person - Misa AB - Administratörsjobb i Stockholm
Erfaren HR-person
Misa AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg
Visa alla jobb hos Misa AB i Stockholm

Publiceringsdatum
2016-10-24

Beskrivning
Misas vision och övertygelse är att med rätt stöd kan alla som vill delta i arbetslivet.

Vår verksamhetsinriktning är att ge personer individuellt stöd till arbete och vi ska genom vår verksamhet göra skillnad för både individ och samhälle. Idag har Misa tolv enheter i Stockholms län samt i Uppsala, Västerås och Lund. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer om oss www.misa.se

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en mycket erfaren och stabil HR-person som kan ansvara för samtliga HR-relaterade områden. Person kommer att arbeta brett med HR och självständigt arbeta med små och stor HR-frågor, samt löneprocessen.

Du kommer att var själv på "HR-avdelningen" under en period och ha kontakt med såväl medarbetare som chefer för att löneprocessen ska fungera så väl som möjligt. Du är kontaktperson till vår externa lönebyrå, du bistår våra medarbetare och enhetschefer med experthjälp gällande löne-, och kollektivavtalsfrågor, chefsstöd och håller självständigt i processer kring personalstatistik och samtlig personaladministration. Du kommer även att vara involverad i allt från systematiskt arbetsmiljöarbete till kompetensutveckling, utbildning för våra medarbetare, driva och utveckla samtliga HR-områden.

Kvalifikationer
Vi söker dig som lång erfarenhet av likande uppgifter, gärna 5 år och uppåt. Du har även mycket god kunskap inom arbetsrätt, personalhantering, arbetsmiljö, löner, fackliga samverkan och övrig som är relevant inom HR. Du kommer att arbeta under VD och rapportera till henne.

Förutom att du är driven och intresserad av människor vill vi att du har lätt för att självständigt sätta dig in i verksamheten och driva företagets HR-arbete framåt i enlighet med verksamhetens mål. Du är strukturerad och har en egen förmåga att se "vad som behövs" och hur du bäst går tillväga. God datorvana och Excel är meriterande, liksom kunskaper i Hogia lön.

Då tjänsten innebär många kontakter såväl internt som externt, behöver du vara kommunikativ samt ha lätt att skapa relationer. Tjänsten infattar också mycket administration, det är därför viktigt att du är strukturerad och känner att detta är stimulerande.

Det är även viktigt för oss att du delar vår grundidé om att alla kan delta i samhället och arbetslivet med rätt stöd. Vi ser positivt på de kvaliteter som en jämn könsfördelning, etnisk och kulturell mångfald kan tillföra organisationen.

Tjänsten är på heltid och börjar med sex månaders provanställning med möjlighet till tillsvidare. Vi söker någon som kan börja arbeta omgående. Vi lägger också stor vikt på personlig lämplighet.

Eftersom vår nuvarande HR-person kommer att sluta inom kort kommer intervjuer ske löpande och avslutas så fort vi har hittat rätt person, välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-24
Ange följande referens när du ansöker: 2016/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Moa Johansson moa.johansson@misa.se

Företag
Misa AB

Adress
Misa AB
Korta gatan 7
17154 Solna

Kontorsadress
Korta gatan 7

Jobbnummer
3121938

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Misa AB: